ایجاد اتحادیه برای حفاظت از میراث های فرهنگی در افغانستان و دیگر مناطق جنگزده

© Photo / Fredarchایجاد اتحادیه برای حفاظت از میراث های فرهنگی در افغانستان و دیگر مناطق جنگزده
ایجاد اتحادیه برای حفاظت از میراث های فرهنگی در افغانستان و دیگر مناطق جنگزده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موزه لوور - پاریس میزبان کنفرانس بین المللی در رابطه با ایجاد اتحادیه برای حفاظت از میراث های فرهنگی در افغانستان و دیگر مناطق جنگزده بود.

به گزارش اسپوتنیک، وظیفه اصلی اتحادیه حفاظت میراث های فرهنگی (ALIPH)، دفاع از بناهای تاریخی است که در اثر تهدید جنگ از طرف گروه ترورستی داعش در معرض خطر تخریب قرار دارند. کشورهای کمک کننده به پرداخت مقدار 75 میلیون دالر برای ساخت این پروژه موظف شده اند. این اتحاده را صندوق یونسکو حمایت می کنند.
وضعیت بحرانی در عراق ، مالی، افغانستان، یمن و سوریه حکمفرما است که در این مناطق بزرگترین میراث های فرهنگی را خطر تهدید می کند.
این اتحادیه همچنین در برابر تجارت و قاچاق آثار به سرقت رفته مبارزه کرده و دراحیا و باز سازی بناهای تاریخی کمک می کند. همچنین یکی از اهداف ALIPH ایجاد شبکه جهانی مخازن است که بناهای تاریخی که تحت خطر قرار دارند، حفظ نماید.
در ایجاد اتحادیه فرانسه (30 میلیون دالر)، عربستان سعودی (20 میلیون)، امارات متحده عربی (15 میلیون)، کویت (5 میلیون) و مراکش (1.5 میلیون)، لوکزامبورگ (3 میلیون)، اهدا کنندگان خصوصی توماس کاپلان (1 میلیون) اختصاص داده اند. سوئیس 8 میلیون دالرهزینه های عملیاتی و اجرایی برای استقرار مقر سازمان در ژنو اختصاص میدهد. ایتالیا تعهد کرده که پرسنل نظامی و کارشناسان را در حفظ اشیاء فرهنگی فراهم می کند.
آلمان، چین و مکسیکو تعهد سپرده اند که، میراث های فرهنگی که در معرض خطر تخریب قرار دارند، در کشور خود برای نگهداری می پذیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала