چگونه افسردگی را شکست دهیم؟

© Fotolia / NOBUچگونه افسردگی را شکست دهیم؟
چگونه افسردگی را شکست دهیم؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج یک مطالعه جدید در استرالیا نشان می دهد، پیروی از رژیم غذایی روزانه مملو از میوه و سبزی می تواند به مقابله با اضطراب و افسردگی در افراد به خصوص زنان میانسال کمک کند.

به گزارش شبکه خبر، بسیاری از زنان میانسال اغلب مبتلا به استرس و افسردگی می شوند.
بر اساس نتایج این مطالعه افرادی که 5 تا 7 وعده میوه و سبزی در طول روز مصرف می کنند می توانند احتمال ابتلا به فشارهای روانی را در خود کاهش دهند.
دکتر ملودی دینگ از دانشگاه سیدنی در استرالیا گفت: مصرف متعادل میوه و سبزیجات در روز با میزان کاهش استرس روانی ارتباط دارد.
در این مطالعه، بیش از 60 هزار داوطلب در استرالیا با 45 سال سن شرکت داشتند و محققان مصرف میوه و سبزی، فاکتورهای سبک زندگی و وضعیت استرس روانی هر یک از آنها را در دو بازه زمانی در سال های 08-2006 و 2010 با استفاده از مقیاس پریشانی روان شناختی کسلر اندازه گیری کردند.
مقیاس پریشانی روان شناختی کسلر با یک پرسش نامه 10 آیتمی انجام می شود که برای اندازه گیری اضطراب و افسردگی متداول بطور خاص طراحی شده است.براساس یافته این مطالعه، زنانی که پنج تا هفت وعده در روز و زنانی که تا چهار وعده در روز میوه و سبزیجات مصرف می کردند، به ترتیب 23 فیصد و 12 فیصد کاهش خطر ابتلا به استرس داشتند.
همچنین زنانی که هر روز دو وعده میوه مصرف می کردند، 16 درصد کاهش خطر ابتلا به استرس داشتند در حالی که افرادی که سه تا چهار وعده در روز سبزیجات مصرف می کردند 12 درصد کاهش خطر ابتلا به استرس داشتند.
نتایج بعدی نشان داد زنانی که روزانه سه تا چهار وعده سبزیجات مصرف کردند احتمال استرس در آنها 18 فیصد کاهش یافت.
نتایج این مطالعه در مجله British Medical Journal Open منتشر شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала