بسیاری از کشور های جهان به شمول افغانستان دچار کم آبی اند

© AFP 2023 / Adriane Ohanesian36 کشور جهان به شمول افغانستان دچار کم آبی اند
36 کشور جهان به شمول افغانستان دچار کم آبی اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است که در 36 کشورجهان به شمول افغانستان صدها میلیون کودک در آینده با خطر کمبود آب مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صندوق کودکان سازمان ملل یونیسف روز گذشته با صدور بیانیه ای افزود: دخترها در سراسر جهان 200 میلیون ساعت روزانه صرف دستیابی به آب می کنند و از مکتب رفتن در این ساعات محروم اند.
یونیسف در این بیانیه هشدار داد 600 میلیون کودک در سراسر جهان تا سال 2040 مجبور خواهند شد در مناطقی که از کمبود شدید آب رنج می برد، زندگی کنند.
نیک ریس گزارشگر یونیسف که اقدام به تهیه این گزارش کرده است، گفت: افزایش صنایع و شهرسازی مشکل تغییر آب وهوا وکمبود منابع آبی در سراسر جهان را تشدید کرده ودرگیرها نیز تهدیدی برای دسترسی به آب است.
ریس افزایش دمای هوا، بدی شرایط آب وهوا ، افزایش سطح آب دریا ، افزایش سیل ، خشکی وذوب یخ همگی بر میزان کنونی آب و بهداشت عمومی تاثیر گذار است این در حالی است که کودکان مجبور به آشامیدن آب ناسالم وابتلا به بیماری های مختلف هستند.
براساس این گزارش در حال حاضر 36 کشور از افغانستان تا یمن شدیدا دچار کم آبی هستند و دولت ها باید با ارائه طرح هایی به مقابله با تغییرات منابع آبی وآب وهوایی بپردازند و در پی دستیابی به راه های تنوع منابع آبی وافزایش توان ذخیره آب باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала