مذاکرات ژنو گام مهمی در حل بحران سوریه است

© AFP 2023 / THIERRY CHARLIERفدریکا موگرینی
فدریکا موگرینی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سرگیری مذاکرات میان طرفین سوری را ستود و این رویداد را گامی مهم در مسیر حل و فصل بحران سوریه خواند.

به گزارش اسپوتنیک به ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که در بروکسل صادر کرد، به حمایت اتحادیه اروپا از تلاش‌ها برای موفقیت مذاکرات سوری — سوری اشاره کرده و خواهان اجرای کامل توافق آتش‌بس آستانه شد.
وی گفت: بروکسل پنجم اپریل نشستی را برگزار خواهد کرد که این دیدار بین‌المللی به نوبه خود در حل بحران سوریه به روش‌های سیاسی نقش خواهد داشت.
از سوی دیگر، رمزی عز الدین، معاون استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و همراهان وی پنج‌شنبه با هیات سوریه در ژنو دیدار کردند. طرفین در جریان نشست رسمی به تبادل دیدگاه‌های خود در خصوص انجام تمهیدات برای آغاز رسمی دور پنجم مذاکرات سوریه — سوریه برای امروز (جمعه) پرداختند.
هیات مخالفان سوریه نیز در آستانه برگزاری دور پنجم مذاکرات ژنو با نماینده دی‌میستورا دیدار کرد. قرار است امروز در ژنو دور پنجم مذاکرات سوریه با مشارکت هیات دولت سوریه و دیگر هیات‌ها به صورت رسمی آغاز شود.
وزارت خارجه آلمان نیز اعلام کرده است که دولت فدرال در جریان دور جدید مذاکرات صلح میان طرفین سوری در ژنو از هیات مخالفان سوریه حمایت لجستیکی و تشکیلاتی به عمل خواهد آْورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала