تاثیر زمین‌های زراعتی بر استقلال

© Photo / ارگ تاثیر زمین‌های زراعتی بر استقلال
تاثیر زمین‌های زراعتی بر استقلال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، می‌گوید هر بسوه زمینی که برای زارعان آماده می‌گردد، به همان اندازه استقلال این کشور مستحکم‌تر می‌شود.

آقای غنی که با شماری از دهقانان ولایات پکتیکا، خوست، پکتیا و لوگر صحبت می‌کرد، با ستایش از تلاش‌های دهقانان از آنان به عنوان محافظان اصلی این خاک یاد کرد. آقای غنی گفت که دهقانان در رشد اقتصادی افغانستان و تامین امنیت مناطق نقش مهم دارند.
رییس‌جمهور افغانستان هم‌چنین گفت: «هر بسوه زمینِی که برای زرع آماده می‌گردد، به همان اندازه استقلال ما افزایش می‌یابد. هر زنی که در حفاظت از مرغ‌ها و زنبورعسل و همچنان باغداری گام بر می‌دارد، این گامی بسوی ترقی افغانستان است و هر اندازه که زحمت می‌کشند به همان اندازه افغانستان بسوی خودکفایی سوق داده می‌شود.»
اشرف‌غنی می‌افزاید که در گذشته محصولات دهقانان بازار مناسب نداشت، اما برای نخستین بار به وزارت دفاع دستور داده که از محصولات دهقانان خود افغانستان استفاده کند. به گفته او، این موضوع در تمام نهادهای داخلی تطبیق خواهد شد. 
در همین‌حال، اسدالله ضمیر وزیر زراعت، مالداری و آبیاری، می‌گوید که پیش از فعالیت‌ها در راستای بهبود زراعت در مراکز ولایات متمرکز بود اما حالا به ولسوالی‌ها و قریجات نیز گسترش یافته است. وی افزود که براساس برنامه‌های منظم این وزارت، زراعت، مالداری و پروسس لبنیات رشد کرده و در روند زندگی دهاقین تغییرات مثبت رونما شده است. 
همچنین ضیا گل یک خانم زراعت پیشه نیز می‌گوید که فعالیت‌ها در زمینه بهبود وضعیت زراعت در افغانستان بیشتر شده است. او گفت که دولت باید به زنان زراعت پیشه توجه بیشتری کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала