وزیر دفاع آلمان سخنان ترامپ درباره ناتو را مورد انتقاد قرار داد

© REUTERS / Mary F. Calvertوزیر دفاع آلمان سخنان ترامپ درباره ناتو را مورد انتقاد قرار داد
وزیر دفاع آلمان سخنان ترامپ درباره ناتو را مورد انتقاد قرار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فن در لاین همچنان از اینکه با آمدن دولت جدید امریکا به قدرت، مصارف نیازهای دیپلوماتی و کمک به کشورهای در حال ترقی، کاهش می‌یابند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اورزولا فن در لاین وزیر دفاع آلمان گفته‌های دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا درباره سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) را مورد انتقاد قرار داد.

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه اش با هفته‌نامه Spiegel گفت: "در نخست رییس جمهور ترامپ گفت که ناتو کهنه و قدیمی شده است. چنین نیست. بعد او ما را متهم می‌سازد که آلمان از ناتو قرضدار است، در حالیکه در ناتو حساب قرض وجود ندارد. و بالاخره او تاکید می‌کند که تا زمانی اینجا است، پول باید بطور فعال به ناتو پرداخته شود. این همه خیال واهی است".

علاوه بر این، فن در لاین از اینکه ممکن است با آمدن دولت جدید امریکا به قدرت، مصارف "نیازهای دیپلوماتی و کمک به کشورهای در حال ترقی"، به طور قابل ملاحظه کاهش ‌یابند، ابراز نگرانی کرد، به نظر وی این کار با مفهوم ایمنی مدرن مطابقت ندارد.

قبل از این، دونالد ترامپ در بیانیه اش در کانگرس حمایت اش را از ناتو اعلام کرد و از کشورهای عضو خواست تا مسئولیت های شان را انجام دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала