رئیس جمهور لیتوانی روسیه را برای اروپا تهدید محسوب می کند

© AFP 2023 / Petras Malukasرئیس جمهور لیتوانی دالیا گریبوسکایته
رئیس جمهور لیتوانی دالیا گریبوسکایته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور لیتوانی دالیا گریبوسکایته، در مصاحبه با نشریه Foreign Policy گفت که، روسیه نه تنها برای لیتوانی بلکه به تمام منطقه بالتیک تهدید به شمار میرود.

اسپوتنیک گزارش میدهد، دالیا گریبوسکایته گفت: "ما می بینیم که روسیه در کالینگراد در نزدیکی مرزهای ما چگونه عمل می کند. راکت های مستقر هستند که قادر به حمل کلاهک هسته ای بوده و می توانند پایتخت های کشورهای اروپایی را هدف قرار دهند.
رئیس جمهور لیتوانی اضافه کرد، لیتوانی از امریکا می خواهد که در مورد استقرار دائمی نیروهای مسلح در منطقه بالتیک تصمیم گیری کند. در حال حاضر ارتش امریکا در در آلمان و غرب اروپا مستقر است، اما تهدید اصلی در شرق اروپا در پولند و کشورهای منطقه بالتیک می باشد. از این رو ما از امریکا درخواست تصمیم گیری در مورد استقرار دائمی نیروها در منطقه هستیم. وی تاکید کرد، ما همچنین به دفاع راکتی نیاز داریم، امکان دفاع از خاک خود بدون دفاع راکتی وجود ندارد.
در غرب به ویژه در کشورهای منطقه بالتیک و پولند دائما به تهدید از سوی روسیه خبر می دهند در صورتی که مسکو همواره تاکید دارد که روسیه هرگز به هیچ یک از کشورهای ناتو حمله نخواهد کرد و این اتحادیه برای افزایش نیروهای خود در مرزهای روسیه اقدام به اعلام چنبن اخباری می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала