رئیس ارتش پاکستان: اولویت ارتش پاکستان ساخت موانع در مسیر دیورند است

© East News / Action press/Public AddressFlag of the Islamic Republic of Pakistan
Flag of the Islamic Republic of Pakistan - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان در بازدید از مناطق مرزی گفت که ساخت موانع در مسیر دیورند از اولویت‌های این ارتش است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، جنرال قمر جاوید باجوا گفته‌ است که پاکستان ساخت موانع را برای جلوگیری از تهدیدات، در بخش‌های مرزی با افغانستان آغاز کرده ‌است.

نخست وزیر پاکستان فرمان بازگشایی مرزهای مشترک با افغانستان را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
نخست وزیر پاکستان فرمان بازگشایی مرزهای مشترک با افغانستان را صادر کرد

رئیس ستاد ارتش پاکستان این مطلب را روز گذشته در حالی که از بخش‌های قبایلی پاکستان در منطقه مهمند بازدید می‌کرد، گفت. 

قمر جاوید باجوا منطقه «مهمند» و «باجور» را در معرض تهدیدات شدید عنوان کرده و گفته که ساخت این موانع در نواحی که در خطر حمله از خاک افغانستان قرار دارند اولویت ارتش پاکستان محسوب می شود.

روزنامه «د نیوز» چاپ پاکستان به نقل از باجوا مطلبی را منتشر کرده است که بر اساس آن این مسئول بلند رتبه پاکستانی اذعان داشته ارتش پاکستان سراغ تمام منابع مورد نیاز را به خاطر تامین ثبات و امنیت بخش‌های قبایلی خواهد گرفت.

وی همچنین گفته، ما در تلاش برای تامین امنیت مرز دو کشور هستیم که با فداکاری‌ و قربانی‌هایی در جنگ علیه تروریسم داده‌اند.

این در حالی‌ است، که یکی از موارد تنش‌برانگیز میان کابل و اسلام‌آباد ایجاد تاسیسات نظامیان پاکستان در مسیر خط دیورند بوده و دولت افغانستان هم‌چنان به این مسئله معترض است.

سال گذشته ساخت تاسیسات نظامیان پاکستان حتی چندین بار به درگیری‌های نظامی بین نیروهای دو طرف و وارد شدن تلفات نیز انجامید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала