در کنفرانس صلح افغانستان در مسکو کشورهای پاکستان و ایران شرکت می کنند

© AFP 2023 / Ishara S.KodikaraФлаг Пакистана
Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد نمایندگانی از پاکستان، ایران و 10 کشور دیگر منطقه در کنفرانس صلح افغانستان که قرار است 25 حمل به میزبانی مسکو برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، نفیس زکریا روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی دولتی پاکستان گفت: نمایندگانی از دولت های افغانستان، روسیه، چین، هند و تعدادی کشورهای آسیای میانه نیز در دور آینده مذاکرات صلح افغانستان حضور خواهند یافت.

وزارت خارجه افغانستان: عدم اشتراک امریکا در نشست مسکو تاثیری بر روابط کابل- واشنگتن ندارد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه افغانستان: عدم اشتراک امریکا در نشست مسکو تاثیری بر روابط کابل- واشنگتن ندارد

این سخنگو اظهار داشت: پاکستان خود را متعهد به ایجاد صلح و ثبات در افغانستان می داند و بر همین اساس، در تمام تلاش ها برای کمک به استقرار صلح و ثبات در افغانستان، بطور فعال مشارکت می کند. یک افغانستان آرام و با ثبات، به سود پاکستان است.
27  ماه حوت سال گذشته نیز کنفرانس صلح افغانستان به میزبانی  مسکو در قالب نشستی شش جانبه با حضور نمایندگانی از روسیه، چین، افغانستان، هند، پاکستان و ایران برگزار شد. 
هفتم ماه قوس گذشته نیز نشستی سه جانبه میان پاکستان، چین و روسیه به میزبانی مسکو برگزار شد.
سلسله نشست های مسکو با موضوع صلح افغانستان که ابتدا با حضور سه کشور آغاز شد، در 25 ماه حمل با حضور 12 کشور ادامه  خواهد یافت و به نظر می رسد روسیه در نظر دارد با وارد کردن تعداد بیشتری از کشورها منطقه به روند این مذاکرات، گام های موثرتری را برای بهبود اوضاع افغانستان و از جمله مبارزه با تروریسم به ویژه داعش در این کشور جنگ زده بردارد.
تشدید ناآرامی و تروریسم در افغانستان، بطور بالقوه می تواند موجب ایجاد موج ناآرامی و ناامنی در کشورهای آسیای میانه به عنوان حیاط خلوت روسیه شود. این موضوع یکی از نگرانی های منطقه ای مسکو محسوب می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала