تهدید کوریای جنوبی و شمالی به یکدیگر

© Fotolia / destinaکوریای شمالی و جنوبی
کوریای شمالی و جنوبی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی اعلام کرد که در پاسخ به برنامه های رزمی نظامیان امریکایی و کوریای جنوبی در منطقه آماده انجام عملیات پیشدستانه علیه آنان است و کوریای جنوبی نیز با پاسخ دادن به تهدیدها از آمادگی ارتش این کشور برای حملات تلافی‌جویانه خبر داده است.

به گزارش ایرنا، ارتش کوریای شمالی روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تمامی برنامه ها و عملیات هایی را که هدفش براندازی دولت و از بین بردن «کیم جونگ اون» رهبر این کشور باشد، خنثی و عاملان آن را از روی زمین محو خواهد کرد.

کوریای شمالی آماده یک آزمایش جدید هسته ای است - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی آماده یک آزمایش جدید هسته ای است

این بیانیه که ستاد کل ارتش کوریای شمالی آن را منتشر کرده است، می افزاید: پیونگ یانگ آماده بکارگیری نیروهای ویژه و حملات پیشدستانه علیه متجاوزان است.
بیانیه بر اساس گزارش امروز یونهاپ تاکید می کند که با وجود نظامیان امریکایی در کوریای جنوبی؛ کوریای شمالی هر زمانی که اراده کند بدون هشدار و اعلام قبلی دست به حمله خواهد زد.
هشدار ستاد کل ارتش کوریای شمالی در شرایطی صادر می شود که نیروهای «دلتا فورس» امریکا به همراه نیروهای نظامی، بمب افکن ها، هواپیماهای جنگی پیشرفته و ناوهای هواپیمابر این کشور در رزمایش ماه جاری میلادی به نام «فوئل ایگل» در کوریای جنوبی شرکت کرده اند.
به دنبال انتشار این بیانیه، ارتش کره کوریای جنوبی هم در پاسخ به بیانیه منتشر شده اعلام کرده است که بی درنگ به هر حمله، تحرک و تهدید کوریای شمالی جواب قاطعی خواهد داد.
ستاد کل ارتش کوریای جنوبی در بیانیه اش خاطرنشان کرده است که کوریای شمالی با حمله و دست زدن به اقدامی تحریک آمیز در واقع در مسیر خودنابودی گام برداشته است و ارتش کوریای جنوبی آماده مقابله جویی است.
این کشور افزوده است که رزمایش مذکور که تا پایان ماه اپریل به طول می انجامد تمرینات مقرر دفاعی است، اما کوریای شمالی آن را تمرین آمادگی برای حمله به خود توصیف کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала