پیشروی ارتش سوریه در نبرد ها علیه گروه تروریستی داعش

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovپیشروی ارتش سوریه در نبرد ها علیه گروه تروریستی داعش
پیشروی ارتش سوریه در نبرد ها علیه گروه تروریستی داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرگزاری رویترز گزارش داده است که نیروهای دیموکراتیک سوریه شهر رقه را از ساحل شمالی رود فرات به دام انداخته‌اند و از چندین ماه حملات چندین جانبه را آغاز کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، یک گروه شبه نظامی کرد و عرب سوریه که از سوی امریکا حمایت می‌شوند شهر کرامه را تصرف کردند و برای یک حمله بالای سنگر داعش در شهر رقه که قرار است در اوایل اپریل راه اندازی شود آماده‌گی می‌گیرند.

طبق گزارش ها نیروهای دیموکراتیک سوریه شهر رقه را از ساحل شمالی رود فرات به دام انداخته‌اند و از چندین ماه حملات چندین جانبه را آغاز کرده‌اند.

دیجور خبات، یک فرمانده نیروهای دیموراتیک سوریه گفته است که وی امیدوار است که حمله بالای شهر رقه در اوایل ماه اپریل آغاز شود.

خبات در شهر کرامه در یک نشست خبری گفته است که آخرین شهر قابل ملاحظه در شرق رقه که در ۱۸ کیلومتری شهر و به امتدادرودخانه فرات واقع است نیروهای دیموکراتیک خود را به چند کیلومتری از جانب رقه به شمال شرق رسانده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که یک ناظر جنگ مستقر در انگلستان است، گفته است که نیروهای دیموکراتیک تقریبآ به طور کامل شهر کرامه را تصرف کرده‌اند،  اما جنگ هنوز هم میان این نیروهای و گروه داعش ادامه دارد.

نیروهای دیموکراتیک قصد دارند شهر طبقه درغرب رقه، در امتداد ساحل جنوب فرات همراه با یک بند آب و پایگاه هوایی را پس از آن تصرف کنند که هفته گذشته چرخبال‌های امریکایی شبه نظامیان را کمک کرد تا یک پل استحکامی روی دریا بنا کنند.

خبات گفته است که نیروهای دیموکراتیک پایگاه هوایی را محاصره کرده‌اند اما ناظران گفته‌اند که هنوز چندین کیلومتر از پایگاه دور هستند.

 

ناظرین گفته‌اند که این پایگاه هوایی در سال ۲۰۱۴ از سوی گروه داعش تصرف شده بود و در آن زمان گروه داعش ۱۶۰ سرباز اسیر را کشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала