مانتیتسکی: امریکا با متهم کردن روسیه، در تلاش توجیه ناکامی‌اش است

© Photo / کسراروسیه افغانستان
روسیه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل، اظهارات اخیر مقام‌های امریکایی مبنی‌بر کمک تسلیحاتی این کشور به گروه طالبان در افغانستان را رد کرده می‌گوید که امریکا و ناتو با متهم کردن روسیه به حمایت از طالبان، تلاش دارند تا ناکامی‌های شان را در افغانستان به عهده روسیه بی‌اندازند.

آقای مانتیتسکی که در مراسمی به مناسبت اعزام سی و پنج تن از سربازان مربوط به اردوی ملی افغانستان به روسیه جهت ادامه‌ی تحصیل و آموزش صحبت می‌کرد، گفت: «اگر شما توجه کنید مقامات رسمی امریکا به خصوص در تلاش بد نام کردن روسیه می‌باشند. در عین حال هیچ یکی از آنها الی اکنون نتوانسته است اظهارات خود را ثابت نمایند. در نهایت امر هدف آنها برای ما واضح است. هدف آنها این است که مسوولیت ناکامی ایالات متحده امریکا در افغانستان را به عهده روسیه بگذارند تا که در برابر جامعه جهانی در رابطه به عدم توانایی خود در پیروزی بر تروریزم برائت حاصل نمایند.»

اخیرا مقام‌های امریکایی و ناتو دولت روسیه را متهم کرده بودند که احتمالا این کشور گروه طالبان را کمک تسلیحاتی می‌کند.

سفیر روسیه در کابل هم‌چنین از اعزام سی و پنج سرباز اردوی ملی افغانستان به منظور آموزش و تحصیل به روسیه خبر داد. الکساندر مانتیتسکی گفت که دولت روسیه برای سال 2017 میلادی در مجموع 650 بورسیه تحصیلی در بخش‌های نظامی و غیرنظامی به دولت افغانستان اختصاص داده است. به گفته او، سه‌صد بورسیه در بخش نظامی است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала