شاهزاده سعودی نشان امان الله خان دریافت کرد

© AFP 2023 / Fayez Nureldineشاهزاده سعودی نشان امان الله خان دریافت کرد
شاهزاده سعودی نشان امان الله خان دریافت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی رئیس ‎جمهوری اسلامی افغانستان با آقای ولید بن طلال یکتن از اعضای خانوادۀ سلطنتی عربستان سعودی و سرمایه دار بزرگ این کشور، دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، در این دیدار شاهزاده سعودی با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در مورد ظرفیت‌های افغانستان برای جلب سرمایه گذاری و تجارت خارجی و همچنین اجرای پروژه‌های زیربنایی گفت‌وگو کرد.

آقای طلال گفت: صحبت های که ما با کمپنی های معتبر داشتیم، آنان شرایط افغانستان را برای سرمایه گذاری مساعد می دانند و همچنان گفتگوهایی که با وزیر مالیه افغانستان در رابطه به سرمایه گذاری داشتیم، آنرا تعقیب می کنیم. 
 رئیس جمهور غنی از تشریف آوری آقای ولید بن طلال تشکری کرد و از سرمایه گذاری ها در افغانستان استقبال نمود.

وی افزود که کشورهای اسلامی باید هماهنگی داشته باشند تا فقر در این کشورها از بین برود. 
رئیس جمهور غنی گفت که کشورهای اسلامی با پیشینه تاریخی و تمدنی که دارند، نباید به پناهگاه ها برای تروریستان مبدل گردند. 
رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد که در افغانستان دموکراسی در حال نهادینه شدن است و پس از ختم دورۀ کاری، به انتخابات می رویم و با تدویر انتخابات قدرت انتقال پیدا می کند. 
رئیس جمهور غنی در این دیدار به ‌منظور قدردانی از تلاش‌های ولید بن طلال در جهت تقویت مناسبات تجارتی میان افغانستان و عربستان سعودی و جلب کمک و همکاری عربستان سعودی به افغانستان، نشان عالی دولتی غازی امیر امان الله خان را به وی تفویض کرد. 

شایان ذکر است، ولید بن طلال یکی از اعضای خاندان حاکم عربستان سعودی است. با آن که او هیچ سمت سیاسی در کشورش ندارد، رئیس هیئت مدیره کینگدام هولدینگ کمپانی (کی‌اچ‌سی) است. کمپانی مزبور از سهامداران بانک سیتی‌گروپ امریکا و شهربازی یورو دیزنی است و سهامش در بازار بورس عربستان عرضه می‌شود. 

کی‌اچ‌سی گفته است که با سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری، بازار املاک و رسانه‌های خبری یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی در آمریکا به حساب می‌آید. این کمپانی از سهامداران دیزنی، فاکس قرن ۲۱، نیوز کورپ، جنرال موتورز و توییتر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала