داعش و بمب‌های ساعتی در انگلستان

© AFP 2023 / Haidar Hamdaniداعش و بمب‌های ساعتی در انگلستان
داعش و بمب‌های ساعتی در انگلستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک، به نقل از تسنیم ،یک شبکه خبری به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش کرد که بیش از 400 نفر از کسانی که در صفوف داعش در عراق و سوریه می جنگیدند، به انگلیس بازگشتند.

به گزارش سپوتنیک،به نقل ازخبرگزاری تسنیم، شبکه اسکای نیوز در گزارشی تاکید کرد که ترس ونگرانی مقام های انگلیسی از تبدیل شدن کشورشان به میدانی برای حملات تروریستی گسترده، مشابه آنچه که اخیرا در فرانسه و بلژیک رخ می دهد، روز به روز در حال افزایش است؛ زیرا بسیاری از جنگجویانِ بازگشته از آموزش های لازم برای استفاده از سلاح و ساخت مواد منفجره برخوردارند.
یادآور می شود که شهروندان بیش از 80 کشور در صفوف گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق حضور دارند از جمله صدها انگلیسی که بسیاری از آنها از طریق ترکیه وارد سوریه و عراق شدند.
مقام های ترکیه می گویند که به اطلاعات فوری و کامل از سازمانهای اطلاعاتی غربی نیاز دارند تا بتوانند این افراد خارجی را بازداشت کنند.
در خصوص انگلستان نیز پس از ورود 3 دانش آموز انگلیسی به سوریه از طریق ترکیه در فبروری 2015 و پیوستن آنها به گروه داعش، سخن از پدیده گسترش افراطگری در میان شهروندان به میان می آید.
در روزهای اخیر نیز پایتخت انگلیس شاهد یک حمله تروریستی بود که به کشته شدن 4 تن انجامید؛ مساله ای که توجه افکار عمومی را هرچه بیشتر به سمت تروریسم جلب کرد. اما سرویس های امنیتی انگلستان تاکنون هیچ ارتباطی میان خالد مسعود عامل این حمله و سازمان های تروریستی از جمله داعش که مسئولیت این حمله را به عهده گرفت، پیدا نکرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала