کار بزرگ‌ترین شفاخانه «مادر و کودک» در بلخ شروع شد

© Photo / عکس: وزارت صحتصحت مزار
صحت مزار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: کار اعمار بزرگ‌ترین شفاخانه «مادر و کودک» در ولایت بلخ، با هزینه بیش از یک میلیارد افغانی آغاز شد.

اداره همکاری‌های آلمان در افغانستان، تمویل کننده مالی این شفاخانه، می‌گوید که شفاخانه «مادر و کودک» دارای 320 بستر خواهد بود که در بخش تداوی مادران و کودکان خدمات صحی معیاری ارایه خواهد کرد. به گفته این اداره، ساخت این شفاخانه بیش از یک میلیارد افغانی هزینه می‌برد و توسط دولت آلمان تمویل می‌شود.
فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان در مراسم آغاز به کار این شفاخانه، گفت که پس از پایان کار ساختمانی این شفاخانه، دسترسی به خدمات صحی برای مادران و کودکانی که در بلخ و ولایت‌های همجوار زندگی می‌کنند، به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد یافت. وی افزود: «ولایت بلخ دارای 136 باب مرکز صحی می‌باشد که در تمام این مراکز کارمندان اناث و ذکور حضور دارند و همچنان در سال آینده 20 باب مرکز صحی جدید در این ولایت از سوی وزارت صحت عامه به همکاری موسسات تطبیق کننده عرضه خدمات صحی نیز اعمار خواهد گردید.»
هم‌چنین الکساندر فیرلی، معاون کنسولی آلمان در افغانستان می‌گوید: «شفاخانه مادر و کودک گام مهمی در مبارزه با بیماری‌های کودک و نیز مرگ و میر مادران و کودکان خواهد بود. ما مقامات دولت افغانستان را به مدیریت پایدار این شفاخانه تشویق می‌کنیم.»
اداره همکاری‌های آلمان می‌گوید که شفاخانه مادر و کودک خدمات صحی مناسبی را برای مادران باردار، زنان و کودکان در سه تعمیر جداگانه ارایه خواهد کرد.
پس از تکمیل کار ساختمانی، این شفاخانه با تجهیزات سونوگرافی، دستگاه‌های رشد نوزاد، نظارت از بیمار، سپر اشعه ایکس، وسایل جراحی، تخت بیمار و دیگر لوازم مورد نیاز مجهز خواهد شد.
وزارت صحت عامه مسوولیت ساخت شفاخانه مادر و کودک را به عهده دارد. قرار است کار ساختمانی این شفاخانه در ماه سنبله سال آینده خورشیدی به پایان برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала