روز خونین برای طالبان؛ از دست دادن 20 فرمانده در یک روز

© AFP 2023 / Noorullah ShirzadaЧлены движения Талибан, Афганистан
Члены движения Талибан, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت دفاع افغانستان از یک روز خونین برای جنگجویان گروه طالبان یاد آوری کرد

وزارت دفاع افغانستان از یک روز خونین برای جنگجویان گروه طالبان یاد آوری کرده می‌گوید که در جریان عملیات‌های تعرضی و تهاجمی نیروهای امنیتی این کشور بر مواضع طالبان، 132 تن از اعضای گروه به شمول بیست فرمانده محلی شان به قتل رسیده‌اند.
به گفته این وزارت، این عملیات‌ها که به منظور پاک‌سازی مناطق ناامن و نابودی افراد طالبان در ولایت‌های مختلف افغانستان راه‌اندازی شده بود، در آن برعلاوه کشته شدن 132 طالب، صد تن دیگر زخمی شده‌اند.

پوتین در دیدار با روحانی: روابط روسیه و ایران در همه عرصه ها پیشرفت داشته است - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: شرکت ایران در گفتگو بین کابل و طالبان مفید است

وزارت دفاع می‌افزاید که در میان افراد کشته شده سه تن از تروریستان داعش نیز شامل است. به گفته این وزارت، در جمع صد نفری که زخمی شده‌اند، شش فرمانده و یک ولسوال نام‌نهاد گروه طالبان نیز شامل اند.
وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که بخش اعظم این افراد در ولایت آشوب‌زده هلمند به قتل رسیده‌اند. به گفته این وزارت، در عملیاتی که در مناطق بشران و عینک شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند راه‌اندازی شده بود، چهل و نه تن از افراد طالبان به شمول هفت فرمانده محلی این گروه کشته و بیست و هفت تن دیگر به شمول شش فرمانده زخمی شده‌اند. در این عملیات‌ها چهار عراده موتر، هفده عراده موترسایکل و پنج باب موضع مستحکم طالبان نیز از بین رفته است. 
وزارت دفاع روسیه اتهامات امریکا مبنی بر عرضه سلاح روسیه به طالبان افغان را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع روسیه اتهامات امریکا مبنی بر عرضه سلاح روسیه به طالبان افغان را رد کرد

هم‌چنین در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه نیز بیست و یک تن از جنگجویان طالبان به شمول سیزده فرمانده این گروه به قتل رسیده‌اند. وزارت دفاع از این فرماندهان بنام‌های ملا ملتان، گلاب، محمد عیسی، عبدالرحمن، بلال، عبدالله، ملا اسمعیل، ملا خدایداد، پیداگل، خدای رحیم، مولوی محمد موسی، ملحم و غفار یاد کرده است. در این عملیات سی جنگجوی دیگر طالبان به شمول ملا نعیم ولسوال نام‌نهاد گروه طالبان برای ولسوالی بالابلوک زخمی و سه عراده واسطه شان تخریب شده‌اند.
طالبان یک همکارشان را به قتل رساندند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان یک همکارشان را به قتل رساندند

در شهر ترینکوت مرکز ولایت ولایت ارزگان نیز سی تن از جنگجویان طالبان کشته و بیست تن دیگر زخمی شده‌اند. در عملیات نابودی این جنگجویان سی حلقه ماین نیز کشف و خنثا شده است.
در عملیات‌های تعرضی و تهاجمی نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی‌های شاه‌ولیکوت و خاکریز ولایت قندهار نیز بیست و شش تن از افراد طالبان کشته و بیست و سه تن دیگر زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала