قیمت‌ترین شرکت جهان

© AFP 2023 / MARWAN NAAMANIقیمت‌ترین شرکت جهان
قیمت‌ترین شرکت جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در هفته جاری ارزش این شرکت بشدت افزایش یافته است و احتمال می‌رود بیشتر از یک تریلیون دالر ارزش داشته باشد.

با درنظر داشت قیمت اسهام، قیمت‌ترین شرکت در جهان شرکت اپل Apple است، این شرکت 730 میلیارد دالر ارزش دارد. نزدیک‌ترین رقبای آن شرکت Alphabet (گوگل 570 میلیارد دالر) و مایکروسافت Microsoft (503 میلیارد دالر)، می‌باشند.

اما درمورد شرکت هاییکه بازار اسهام وجود ندارند، چگونه قضاوت کنیم؟ اعتقاد بر این است که از جمله شرکت‌های غیر عمومی تنها شرکت نفتی عربستان سعودی Saudi Aramco رقابت کرده می‌تواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، در هفته جاری قیمت این شرکت بشدت افزایش یافته است و احتمال می‌رود بیشتر از یک تریلیون دالر هزینه داشته باشد.

شرکت دولتی Saudi Aramco از دیر زمانی بدینسو بزرگترین شرکت نفتی در جهان بشمار می‌رود، اما ارزیابی درست آن در طول سالیان متمادی صورت نگرفته است، چون درصورتیکه اسهام شرکت در بازار به فروش گذاشته نشوند، براساس استاندارد های سختگیرانه بین‌المللی شرکت مجبور به ارائه گزارش نمی‌باشد.

چنانکه بلومبرگ می‌نویسد، مشاورین شرکت Wood Mackenzie چندی قبل ارزش Saudi Aramco را 400 میلیارد دالر محاسبه کردند.

عربستان سعودی جهت افزایش ارزش احتمالی این شرکت نفتی اش به تاریخ 26 مارچ قانون پرداخت مالیات این بخش را تغییر داد. در حال حاضر Saudi Aramco باید به عوض 85 درصد، تنها 50 درصد فایده به بودجه دولت بپردازد.

گفته می‌شود پس از اصلاحات مالیاتی ارزش شرکت Saudi Aramco به بیشتر از یک تریلیون دالر افزایش یافته است. بنابر این شرکت نفتی عربستان سعودی Saudi Aramco قیمت‌ترین شرکت در جهان می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала