پرتاب 70 راکت از خاک پاکستان به شرق افغانستان

© AP Photo / SPAپرتاب 70 راکت از خاک پاکستان به شرق افغانستان
پرتاب 70 راکت از خاک پاکستان به شرق افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات افغان در شرق افغانستان اعلام کردند که از شب گذشته تا امروز بیش از 70 راکت از خاک پاکستان به مناطق شرقی این کشور پرتاب شده است.

به گزارش  سپوتنیک ،به نقل ازدفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم مقام‌های امنیتی در ولایت «کنر» در شرق افغانستان اعلام کردند که 70راکت از خاک پاکستان به این ولایت پرتاب شده است.

«فریدالله دهقان» سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت کنر نیز گفت که این راکت ها بهولسوالی های «سرکانو» و «خاص» در ولایت کنر اصابت کرده است.

وی به رادیو آزادی گفت که این حملات تلفات جانی در پی نداشته است.

با وجود واکنش‌های گسترده مردمی و اعتراضات مقامات افغان، ارتش پاکستان بار دیگر حملات راکتی به مناطق شرقی افغانستان را ادامه داده است.

ماه گذشته نیز جنرال «جمعه‌گل» فرمانده پلیس ولایت کنر در شرق افغانستان اعلام کرده بود که حملات راکتی ارتش پاکستان به این ولایت خسارات گسترده‌ای را در پی داشته است.

وی گفته بود که ولسوالی‌های خاص و سرکانو هدف بیش از 145 راکت از آن سوی مرز قرار گرفته‌اند.

این حملات که موجب آواره شدن بیش از هزار خانواده در ولایت‌های شرقی افغانستان شده تظاهرات گسترده مردمی را نیز در پی داشت.

ارتش پاکستان پس از حمله تروریستی در ایالت سند، با استقرار تجهیزات سنگین نظامی در مرز مشترک با افغانستان در امتداد مرز دیورند ولایت‌های شرقی را آماج حملات راکتی و توپخانه‌ای قرار داده است.

هر چند سال‌های گذشته نیز دولت پاکستان هر بار پس از تنش در روابط با کابل ولایت‌های شرقی افغانستان را هدف حملات راکتی قرار می‌داد اما این حملات از ماه گذشته به مناطق شرقی افغانستان تشدید یافته است.

 

در سال‌های اخیر هزاران راکت توسط نظامیان پاکستانی به مناطق مرزی شرق افغانستان اصابت کرده که علاوه بر تلفات جانی و مالی موجب آواره شدن هزاران خانواده در این مدت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала