پاکستان مناطق سرحدی با افغانستان را از وجود هراس‌افگنان پاک می‌سازد

© AP Photo / SPAپاکستان مناطق سرحدی با افغانستان را از وجود هراس‌افگنان پاک می‌سازد
پاکستان مناطق سرحدی با افغانستان را از وجود هراس‌افگنان پاک می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر جدید پاکستان در ایالات متحده امریکا می گوید که این کشور در حال پاکسازی هراس افگنان از مناطق سرحدی با افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، اعزاز احمد چوهدری در نشستی در انستیتوت صلح در واشنگتن، گفت که حکومت پاکستان به دنبال از میان برداشتن هراس‌افگنان در بخش‌های دوردست است و اکنون می‌خواهد بر ریشه‌کن ساختن هراس افگنان در بخش‌های شهری تمرکز کند.

پاکستان اعلام کرده است که برای جلوگیری از رفت و آمد هراس افگنان از افغانستان به پاکستان، ساخت حصار و موانع را در طول خط دیورند آغاز کرده است، اما حکومت افغانستان با هشدار به پاکستان، می گوید که پاکستان با این اقدامات نمی تواند با هراس افگنی مبارزه کند.

افغانستان بارها با ارائه شواهد و اسناد مختلف، نشان داده که اکثر حملات بزرگ هراس افگنی در داخل افغانستان، در پاکستان طرح ریزی و عملی می شود. از سوی دیگر، هراس افگنان همواره با عبور از نوار مرزی، از پاکستان وارد خاک افغانستان می شوند.

با این وجود، سفیر پاکستان در امریکا می گوید که مسئلۀ افغانستان برای این کشور بسیار مهم است.

به گفته وی، "درباره این که صلح در افغانستان برای پاکستان یک امر ضروری است، یک اجماع کامل وجود دارد".
چوهدری خاطرنشان کرد که بی‌ثباتی در افغانستان می‌تواند به پاکستان سرایت کند و وضعیت امنیتی در افغانستان خوب نیست.

او بیان داشت که اسلام آباد همچنان در این باره نگران است که اعضای گروه‌های هراس‌افگنی در افغانستان به داعش تغییر چهره داده که برای پاکستان نگران کننده است، زیرا تمرکز داعش بر بخش‎هایی است که با پاکستان هم سرحد اند.

چوهدری ادامه داد، پاکستان منتظر این است که دولت جدید امریکا مروری بر وضعیت کنونی کند.

در ادامه صحبت ها، چوهدری گفت که اقدام اخیر پاکستان برای بسته کردن دروازه‌های ورودی بین دو کشور از بهر جلوگیری رفت‌وآمد هراس‌افگنان بود و از سوی دیگر، با اشاره به حضور مهاجران افغان در پاکستان، گفت که نیاز است تا این مهاجران به کشورشان بازگردند، اما برای این بازگشت، باید شرایط مساعد و مناسب در افغانستان ایجاد شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала