آمادگی‌های ابتدایی توزیع آزمایشی تذکره‌ی/ شناسنامه الکترونیک

© Photo / NRC آمادگی‌های ابتدایی توزیع آزمایشی تذکره‌ الکترونیک
آمادگی‌های ابتدایی توزیع آزمایشی تذکره‌  الکترونیک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره‌ی توزیع تذکره‌های الکترونیک وزارت امور داخله می‌گوید که کارهای ابتدایی را برای آغاز مرحله‌ی آزمایشی توزیع تذکره‌های الکترونیک انجام داده است و نیز آمادگی‌های اساسی برای شروع مرحله‌ی آزمایشی سه ماه ادامه خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از 8 صبح، همایون محتاط رییس عمومی برنامه‌ی توزیع تذکره‌های الکترونیک در یک کنفرانس مطبوعاتی به رسانه‌ها گفت که این اداره کارهای ابتدایی برای آغاز مرحله‌ی آزمایشی توزیع تذکره‌های الکترونیک را انجام داده است.
همایون محتاط گفت که کار دیجیتالیز کردن کتاب‌های تذکره‌های کاغذی جریان دارد. او گفت استخدام کارمندان، استخدام متخصصان تکنولوژی معلوماتی، بازگشایی مراکز توزیع تذکره‌ی الکترونیک و جابه‌جایی لوازم آمادگی‌های اساسی می‌باشند که لازم است انجام شوند.
وی می‌گوید که مرحله‌ی آمادگی اساسی سه ماه را در بر گرفته و مرحله‌ی توزیع آزمایشی شش ماه را در بر خواهد گرفت که در مرحله‌ی آزمایشی برای پنج‌صد نفر از شهروندان افغانستان تذکره‌ی الکترونیک توزیع خواهد شد.
مراکز توزیع تذکره‌ی الکترونیک در مرحله‌ی آزمایشی، پنج مرکز در کابل، ده وزارت‌خانه و یک سفارت‌خانه در خارج از کشور و همین طور در یکی از ولایت‌های دیگر خواهد بود.
افرادی که می‌توانند در مرحله‌ی آزمایشی تذکره‌ی الکترونیک را به دست بیاورند کارمندان ادارات دولتی و اعضای خانواده‌شان و نیز یک صد و پنجاه نفری‌اند که در کابل قبلاً کار ثبت و راجستر اسناد و تذکره‌شان انجام شده است.
رییس عمومی توزیع تذکره الکترونیک می‌گوید که ٨ معلومات روی کارت و در مجموع ۳۶ معلومات در تذکره ذکر خواهد شد که قومیت بر معلومات روی کارت اضافه شده است.
هزینه‌ی دور آزمایشی توزیع تذکره‌ی الکترونیک ۴٫۲ میلیون دالر می‌باشد که توسط وزارت مالیه پرداخت شده است.
لایحه‌ی وظایف کارمندان توزیع تذکره الکترونیک روز شنبه اعلان می‌شود ریاست این اداره اعلام می‌کند که استخدام کارمندان توزیع تذکره‌ی الکترونیک زیر نظر کمیسیون اصلاحات اداری انجام خواهد شد و لایحه‌ی وظایف کارمندانی که استخدام می‌شوند، روز شنبه اعلان خواهد شد.
همایون محتاط رییس عمومی برنامه توزیع تذکره‌ی الکترونیک می‌گوید که به منظور شفافیت در پروسه‌ی استخدام، رهبریت استخدام به کمیسیون اصلاحات اداری سپرده می‌شود که کمیته متشکل از نمایندگان ادارات ذی‌دخل به شدت کار کرده‌اند.
محتاط گفت: «کمیته ایجاد شده و کار آن به شدت انجام می‌شود و لوایح وظایف کارمندانی که باید استخدام شوند، روز شنبه به اعلان خواهد رفت.» او افزود که به کارمندان سابق این اداره در استخدام جدید اولویت داده خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала