خبرگزاری TASR سلواکی تحت فشار مقامات، قرارداد خود با Sputnik را فسخ نمود

© Sputnik / Igor Russak /  مراجعه به بانک تصاویر Sputnik International Information Agency stand
Sputnik International Information Agency stand - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روز پس از اعلام امضای توافقنامه همکاری ،اژانس خبرگزاری TASR راجع به فسخ قرارداد با اژانس خبری و رادیوی اسپوتنیک خبر داد .

به گزارش اسپوتنیک، یاروسلاو رزنیک رئیس آژانس خبری "تاسر" از سوی کمیته فرهنگ و رسانه های پارلمان اسلواکی فراخوانده شد تا در خصوص امضای قرارداد خود با خبرگزاری اسپوتنیک به این کمیته توضیح دهد. در نهایت پس از این ماجرا، خبر فسخ قرارداد خبرگزاری TASR با اسپوتنیک منتشر گردید. هم زمان با امضای توافق نامه رسانه های چک و سلواکی اژانس TASR را به همکاری با کریملین متهم نمودند.

خبرگزاری اسپوتنیک در واکنش به این خبر اعلام نمود اشکار است که اتحادیه اروپا بصورت سیستماتیک از ازادی بیان صرفنظر نموده و تلاش خود را برای تسلط بر منابع خبری به خرج می دهد.
رهبری TASR یکبار دیگر تاکید نمود که تنها حکومت سلواکی به پایگاه های خبری کشور دستور دوستی و یا دشمنی با دیگران را می دهد. ؟

قابل یاد اوری است که در تمام جریان مذاکرات قرارداد ، رهبری TASR هیچ نوع تردیدی هم در مورد مطمین بودن و قابلیت حرفوی اژانس اسپوتنیک از خود نشان ندادند.
ثبوت اساسی این مسله سخنان یارو سلاو ریزنیک مدیر اژانس میباشد که در مرحله ای مذاکرات در مورد توافق نامه ای همکاری گفته بود که — TASR همیشه با رسانه های قابل اعتماد خارج از کشور خواهان همکاری میباشد.

باید خاطر نشان ساخت که اژانس سپوتنیک بار ها از جانب مقامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا در انجام فعالیت های قانونی خود به محدودیت دچار شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала