استخبارات امریکا از روش‌های جدید حملات تروریستی در طیاره‌ها باخبر شده اند

© Flickr / calgaryreviewsاستخبارات امریکا از روش‌های جدید حملات تروریستی در طیاره‌ها باخبر شده اند
استخبارات امریکا از روش‌های جدید حملات تروریستی در طیاره‌ها باخبر شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان‌های اطلاعاتی امریکایی درباره اینکه گروه‌های تروریستی کدام روش‌های جدید برای انتقال مواد انفجاری به داخل طیاره، را در نظر گرفته اند، معلومات بدست آورده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان CNN، منابع آگاه اطلاع داده اند که تروریستان گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی یک روش جدید جاسازی مواد انفجاری در وسایل برقی قابل انتقال، را بکار می‌گیرند. کارشناسان اف‌بی‌آیFBI  به این نتیجه رسیده اند که این روش‌ها می‌توانند دستگاه‌های چک و اسکن میدان‌های هوایی را فریب دهند.

دلیل خاص نگرانی استخبارات امریکا اینست که براساس اطلاعات، تروریست ها به تجهیزات لازم برای چک کردن مسافرین، دسترسی پیدا کرده اند. آنها از این تجهیزات برای بهتر ساختن روش‌های شان استفاده می‌کنند.

به گفته منبع، در حقیقت همین اطلاعات دلیل ممنوع ساختن انتقال وسایل برقی که اندازه شان از تلفون بزرگ‌تر باشد، به داخل سالون طیاره، می‌باشد. قابل یادآوریست که از چندی بدینسو انتقال وسایل برقی به داخل سالون طیاره برای مسافرینی که از ده میدان‌هوایی بزرگ بین‌المللی هریک: مصر، اردن، قطر، کویت، مراکش، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و ترکیه، به امریکا سفر می‌کنند، منع قرار داده شده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала