کودکان افغانستان نیازمند طرح جدید برای کتاب خوانی

© Photo / کسراکودکان افغانستان نیازمند طرح جدید برای کتاب خوانی
کودکان افغانستان نیازمند طرح جدید برای کتاب خوانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نویسنده افغانستانی، به مناسبت روز جهانی کتاب کودک، گفت: کودکان افغانستان، نیاز به مطالعه کتاب دارند که با طرح جدید اجرا شده باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری فارس، محمدسرور رجایی نویسنده افغانستانی، به مناسبت روز جهانی «کتاب کودک»، گفت: کودکان افغانستان، نیاز به مطالعه کتاب دارند که با طرح جدید اجرا شده باشد.

رجایی، که در ایران در بخش مجله و کتاب کودک برای کودکان مهاجر افغانستان، فعالیت می‌کند، گفت: تا زمانی‌که مسئولین ما، کتاب را به عنوان بهترین همراه به کودکان معرفی نکنند، وضعیت کودکان بهتر نخواهد شد.

وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرهنگ افزود: اگر مسئولین، در امر دوستی کودکان افغانستان، با کتاب همت نکنند  وضعیت اجتماعی رسانه زده ما، همواره از کتاب و کتاب‌خوانی دور خواهد ماند.

رجایی گفت: کودکان و نوجوانان افغانستانی، نیاز به طرح جدیدی برای کتاب‌خوانی دارند که تلاش مسئولین و همکاری والدین گرامی را می‌طلبد.

این نویسنده افغانستانی، تاکید می‌کند که خانواده ها باید توجه جدی به انتخاب کتاب خوب برای فرزندان‌شان داشته باشند.

وی افزود: اگر والدین، کتاب مفید و متناسب با سن فرزندان‌شان را بشناسند و بخرند، یقینا مفید واقع خواهد شد.

رجایی، گفت: کودکان و نوجوانان افغانستان، هنوز به دلیل کمبود کتاب در مقطع سنی شان، نمی‌توانند که خودشان کتاب مورد علاقه خود را پیدا کنند و بخرند در این وضعیت وظیفه خانواده ها سنگین‌تر است.

رجایی، خطاب به نویسندگان کتاب کودک در افغانستان، می‌گوید: نویسندگان حوزه کودک و نوجوان، باید توجه جدی به ذایقه مخاطبان خود داشته باشند، و با شناخت روحیه کودکان و نوجوانان کودکانه بنویسند.

 وی افزود: اگر چنین شود، کودکان و نوجوانان هم به کتاب‌خوانی علاقمند و به فرهنگ نهادینه سازی کتاب‌خوانی نزدیک می‌شویم.

وی در مورد کار در بخش کتاب کودک و چگونگی بازار آن در افغانستان، گفت: با آن‌که از افغانستان دور هستم، ولی باز هم خبرهای امیدوار کننده از چاپ و نشر کتاب‌های کودک می‌شنوم.

 

محمد سرور رجایی، خاطرنشان کرد: خبرهای امیدوار کننده در مورد چاپ و نشر کتاب‌های کودک، بی‌شک برای وضعیت بازار کتاب کودکان، مؤثر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала