نه مقام وزارت دفاع سبک دوش و به سارنوالی معرفی شدند

© Photo / MrPenguin20وزارت دفاع افغانستان
وزارت دفاع افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت دفاع اعلام کرده که نه تن از مسوولان این وزارت در ارتباط به حمله به شفاخانه سردارمحمد داوودخان سبک دوش و به لوی سارنولای معرفی شده‌اند. این وزارت می‌گوید که و وظیفه یک جنرال ارشد این وزارت نیز به حالت تعلیق درآمده است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع می‌گوید که براساس حکم رییس‌جمهور وظیفه جنرال عبدالمنان فراهی رییس کشف و استخبارات این وزارت به حالت تعلیق درآمده و نه تن دیگر از کار سبک‌دوش شده‌اند.
آقای وزیری می‌گوید که بجای جنرال عبدالمنان فراهی، جنرال دین‌محمد به عنوان سرپرست ریاست کشف و استخبارات وزارت دفاع تعیین شده است. 
آقای وزیری می‌افزاید که نه مقام دیگر وزارت دفاع از کار سبک‌دوش و به لوی سارنوالی معرفی شده‌اند. او گفته که دلیل این اقدام غفلت وظیفوی این مسوولان از وظایف شان است.
سخنگوی وزارت دفاع از کسانی که سبک‌دوش و به لوی سارنوالی معرفی شده‌اند، بنام‌های جنرال عبدالکبار راسخ قوماندان حمایه طبی، دگرمن حکیم گل نوکریوال اوپراتیفی قوماندانی صحی، دگرمن صلاح‌الدین سرپرست ریاست ارکان قوماندانی صحی، دگروال میراحمد مدیر ضد استخبارات قوماندانی صحی، دگرمن محمدظفر مدیر ضد استخبارات قوماندانی اکادمی، تورن نوید قوماندان تولی محافظ قوماندانی حمایه طبی، بریدمن جاوید امر نوکریوال روز وقوع حادثه، تورن محمد طاهر قوماندان بلوک تولی محافظ و دوم برید من علی‌احمد معاون نوکریوال یاد کرده است.
هم‌چنین نصرت‌الله مسوول ثبت و راجستر سلاح و وسایط در قراول و مشر ولی معاون ثبت و راجستر سلاح و وسایط در قراول بدلیل غفلت در وظیفه به قول اردوهای ۲۰۳ و۲۰۵ تبدیل و در ضمن جهت تحقیق به سار نوالی معرفی شده‌اند.
نزدیک به یک ماه قبل، گروهی از مهاجمان مسلح بالای شفاخانه سردارمحمد داوودخان، از مهم‌ترین شفاخانه‌های نظامی افغانستان در کابل حمله کردند که در آن نزدیک به هشتاد تن کشته و زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала