جوابگوی جنایات جنگی در افغانستان کی ها اند

© Photo / کسراهفتم اکتوبر؛ آغاز جنگ بی‌پایان
هفتم اکتوبر؛ آغاز جنگ بی‌پایان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محکمه بین المللی جزایی در حال حاضر بررسی مقدماتیِ جنایت‌های جنگی و جنایت‌های علیه بشریت را که احتمالاً پس از ۱ می سال ۲۰۰۳ در افغانستان رخ داده در دست دارد.

این محکمه جنایت‌هایی را که احتمالاً طالبان و گروه‌های مسلح وابسته به آن، دولت‌مردان افغان، امریکا و سازمان سیا مرتکب شده‌اند بررسی کرده و در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد پیش از گرفتن تصمیم‌ به درخواست تحقیقات از شعبه‌ی پیش‌ ـ‌ محاکمه باید ارزیابی خود را به نتیجه برساند.
در سمینار آزاد که فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر (FIDH)، بنیاد آرمان‌شهر/ OPEN ASIA و مرکز پژوهش دانشگاه لایدن که امروز در لاهه برگزار می‌ شود جامعه‌ی مدنی و کارشناسان حقوقی در باره‌ی جنایت‌های انجام شده گزارش می‌دهند و تلاش های پیشین برای پاسخ‌گو ساختن مسؤولان جنایت‌ها را ارزیابی می‌کنند.

Britain's Prince Charles, The Prince of Wales delivers a speech on Forests as part of the United Nations conference on climate change COP21, on December 1, 2015 at Le Bourget, on the outskirts of the French capital Paris - اسپوتنیک افغانستان
پرنس چارلز خواستار متوقف شدن تهاجم امریکا به افغانستان شده بود
  

هزاران تن از سربازان افغان، غیرنظامیان و شبه نظامیان طالبان در سال ۲۰۱۶ در یکی از خونباترین سال‌های جنگ در افغانستان کشته شده‌اند. درگیری‌هایی که وارد ۱۷ سال خود بشود.
به گزارش واشنگتن تایمز، بیش از ۶۰ هزار تن از افغان‌ها در سال ۲۰۱۶ یا کشته شدند یا مجروح که علت آن افزایش اقدامات شبه نظامیان طالبان است که دو سوم کشور را ناامن کرده‌اند و در آن مشغول جنگ هستند؛ این بیشترین قلمروی تحت تاثیر عملیات نظامی طالبان از زمان آغاز جنگ در افغانستان در سال ۲۰۰۱ محسوب می‌شود.

امریکا در ایجاد فساد گسترده اداری در افغانستان نقش دارد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا در ایجاد فساد گسترده اداری در افغانستان نقش دارد

براساس آمارها و ارقام موجود از سوی هیات کمک رسان سازمان ملل در افغانستان، بیش از ۳۰۰۰ غیرنظامی نیز در سال جاری میلادی در پی عملیات مذکور کشته شده‌اند.
همچنین افزایش حملات علیه نیروهای افغان، امریکایی و نیروهای ائتلاف توسط شبه نظامیان رشد بیش از حد داشته و در زمستان ۲۰۱۶ باعث کشته و زخمی شدن ۲۵ سرباز امریکایی و اروپایی شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала