حکومت از حزب اسلامی برای عضویت در کابینه دعوت کرده است

© Photo / ارگدیدار غنی و اعضای هیات حزب اسلامی در ارگ
دیدار غنی و اعضای هیات حزب اسلامی در ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: یک شاخه انشعابی حزب اسلامی مدعی شده که حکومت وحدت ملی از حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار خواسته تا نمایندگان خود را برای عضویت در کابینه معرفی کند.

حزب اسلامی شاخه عبدالهادی ارغندیوال وزیر پیشین اقتصاد افغانستان، می‌گوید که این دعوت از حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار شده است. حزب اسلامی منشعب شده به رهبری عبدالهادی ارغندیوال در اعلامیه‌ای گفته است: «پیشنهادی را که دولت به جانب هیات محترم مذاکره کننده جهت اشتراک آنها در کابینه نموده هیات مذکور چند تن از اعضای اجراییه حزب اسلامی به ریاست ارغندیوال صاحب را به صفت کاندید وزرا به دولت معرفی نموده‌اند که این عمل ناشی از حسن نیت و اقدام نیک برادران ما بوده، اظهار سپاس و امتنان می‌نماییم.»
اما حزب اسلامی به رهبری ارغندیوال، این تصمیم حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار مبنی‌بر معرفی عبدالهادی ارغندیوال به عنوان رییس هیات حزب حکمتیار برای عضویت در کابینه را رد کرده می‌گوید که حزب اسلامی تحت رهبری ارغندیوال به نحوی در حکومت وحدت ملی شامل و حضور فعال دارد، بنا بهتر است که حزب اسلامی حکمتیار اشخاص دیگری را معرفی کند. در این اعلامیه آمده است: «از این‌که حزب اسلامی به نحوی در حکومت وحدت ملی شامل و در کابینه دولت حضور فعال دارد، ترجیح می‌دهیم تا کاندیدان مورد نظر را از جمع برادران مهاجر ما که به پروسه صلح پیوسته و عودت نموده‌اند به کابینه معرفی نمایند تا مصدر خدمت به هموطنان مسلمان ما شده و سبب تحکیم پایه‌های صلح، اخوت و برادری در کشور گردد.»
حزب اسلامی سال‌ها قبل منعشب شد و یکی از شاخه‌های انشعابی این حزب را عبدالهادی ارغندیوال رهبری می‌کند. آقای ارغندیوال در کابینه حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین افغانستان، به عنوان وزیر اقتصاد این کشور کار می‌کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала