بایسکل سواری دختران برای صلح و حکومت داری خوب

© Photo / ارگبایسکل
بایسکل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: شماری از دختران جوان با راه اندازی یک تور ورزشی، به منظور تامین صلح و حکومت داری خوب در افغانستان رکاب زنی کردند.

این تور ورزشی از سوی تیم بانوان بایسکل ران به همکاری انستیتوت صلح، رسانه و حکومت داری خوب و همچنین فدراسیون ملی بایسکل رانی در محوطه قصر صدارت در شهر کابل برگزار شده بود.
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، در مراسم آغاز این تور وزرشی، از آن به عنوان یک برنامه سازنده یاد کرده افزود: از نگاه داخلی، ورزش یک عنصر بسیار مهم در تقویت وحدت ملی و روحیه وفاق و همگرایی است. از نگاه بین المللی ورزش نماد عزت و اعتبار ملت ها و کشورها در سطح بین المللی است تا آنجا که حتا در مناسبات و روابط بین المللی، برای دیپلوماسی کشورها، امروز از باز شدن محور جدید و پنجره خاصی به نام «دیپلماسی ورزش» نیز می توان نام برد."

© Photo / ارگبایسکل
بایسکل - اسپوتنیک افغانستان
بایسکل

سرور دانش افزود که ورزش در تقویت وحدت ملی نقش مهمی دارد. او با اشاره به موفقیت های تیم های ورزشی افغانستان در مسابقات بین المللی گفت که شهروندان افغانستان افتخارات مشترک در این زمینه دارند.
در همین حال، اعضای تیم بانوان بایسکل ران می گویند که آنان به آرمان های بلند و فردای متفاوت چشم دوخته اند و از همین رو تلاش دارند تا از طریق ورزش در تامین صلح و ایجاد حکومت داری خوب نقش بگیرند. آنان می افزایند که آماده اند تا با پوشیدن لباس ورزش به مثابه پیراهن صلح، به نا امیدی ها نه بگویند.

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала