دولت های عربی اکثراً وابسته هستند

© Sputnik / Press-service of Syrian President Bashar al-Assad /  مراجعه به بانک تصاویر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه
بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور سوریه تأکید کرد، اکثر دولت‌های عربی در کشورهای حاشیه خلیج فارس، وابسته هستند و جرأت نه گفتن به غرب را ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم به نقل از سانا، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در گفتگو با روزنامه «وسرنجی لیست» کرواسی خاطرنشان کرد: اکثر دولتهای عربی منطقه (خلیج فارس) وابسته هستند و از ترس غرب، جرأت نه گفتن ندارند.
وی افزود: آنها به ما می گویند که با ما هستند ولی نمی توانند آن را اعلام کنند، ولی امیدوارند که ما در جنگ پیروز شویم، و از سوریه پاسداری کنیم و تروریستها را شکست دهیم.
اسد ادامه داد: ولی این دولتها به صورت علنی مواضع متفاوتی را اعلام می کنند، زیرا از غرب می ترسند؛ اکثر دولتهای عربی منطقه (خلیج فارس) را انگلیس تأسیس کرد و در مرحله ای آنها را به آمریکایی ها تحویل داد.
رئیس جمهور سوریه درخصوص حضور نظامی ترکیه در سوریه گفت: رجب طیب اردوغان امیدوار بود که تروریستها به پیروزی دست یابند، تا اینکه ما به نبرد حلب رسیدیم؛ از نظر اردوغان نبرد حلب بسیار تعیین کننده بود زیرا این شهر ازنظر سیاسی، اقتصادی، جغرافیایی و لجستیکی بسیار مهم است.
اسد خاطرنشان کرد: شکست تروریستها در حفظ مواضع خود در شهر حلب باعث شد که اردوغان به صورت مستقیم وارد عمل شود، تا بتواند حداقل هنگام صحبت از آینده سوریه، جایگاهی را برای خود در مذاکرات سیاسی حفظ کند.
وی افزود: همزمان با این مسأله، به دلیل افشای ارتباط نزدیک اردوغان و تروریستها؛ النصره و القاعده ظاهر تروریستی خود را تغییر داده و اسامی دیگری را برای خود برگزیدند و با تغییر چهره تلاش کردند خود را میانه رو نشان دهند، مانند زمانی که در آغاز بحران قرار داشتیم.
اسد خاطرنشان کرد: ما گزینه‌ای به جز پیروزی در جنگ نداریم و اگر پیروز نشویم، یعنی اینکه سوریه از نقشه حذف شده است.
رئیس‌جمهور سوریه گفت: پیروزی ما علیه تروریست‌ها پیروزی علیه اسرائیل، ترکیه، فرانسه، انگلیس، عربستان، و قطر است.
وی افزود: کشورهایی که از تروریست‌ها حمایت کردند، می‌خواهند امکانات سوریه فرسایش رود تا مردم فقط برای به دست آوردن یک لقمه نان تلاش کنند و دولت سوریه نتواند نقش فعال و با ارزشی در منطقه ایفا کند.
اسد گفت: کشورهایی که از تروریست‌ها حمایت کردند، به منظور حفظ آن‌ها تلاش بسیاری می‌کنند، زیرا سقوط تروریست‌ها به معنای سقوط سیاسی مسئولان این کشورها است.
وی در ادامه با بیان این که سیاست اروپا تغییری نکرده است، اظهار داشت: مردم اروپا فهمیده‌اند که رسانه‌های بزرگ و سیاستمداران به آن‌ها دروغ می‌گویند.‌ آن‌ها اکنون بخشی از حقیقت را فهمیده و در جستجوی آن هستند.
رئیس‌جمهور سوریه گفت: در هر جا که ارتش سوریه پیروز می‌شود، اسرائیل به منظور حمایت از تروریست‌ها به سوریه حمله می‌کند.
اسد افزود: پیروزی ما علیه تروریست‌ها پیروزی علیه اسرائیل، ترکیه، فرانسه، انگلیس، عربستان، و قطر است.
وی اظهار داشت: تا زمانی که آمریکا بدون هماهنگی با دولت سوریه، نیرو بفرستد، یعنی این دولت مانند دولت‌های دیگر، خواهان ثبات در سوریه نیست.
رئیس‌جمهور سوریه خاطرنشان کرد که اگر اروپا می‌خواهد از خودش محافظت کند، باید از حمایت از تروریست‌ها در سوریه دست بردارد.
اسد گفت: بعد از آغاز جنگ و بعد از مواضع فرانسه در حمایت از تروریست‌ها، سوریه همکاری امنیتی خود با کشورهای اروپایی را متوقف کرد.
رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد که اگر حمایت‌های مردمی نبود، این پیروزی‌ها در سوریه محقق نمی‌شد. اگر حمایت قوی همپیمانان ما یعنی ایران، روسیه یا حزب‌الله نبود، این پیروزی‌ها وجود نداشت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала