چرا انسان‌ها دوران کودکی شان را فراموش می‌کنند؟

© AP Photo / Khin Maung Winچرا انسان‌ها دوران کودکی شان را فراموش می‌کنند؟
چرا انسان‌ها دوران کودکی شان را فراموش می‌کنند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان اعلام کرده اند که آنها پیدا کرده اند که در کدام لحظه انسان دوران کودکی اش را فراموش می‌کند.

معلوم شده است که مغز انسان در یک سن معین بازسازی می‌شود و پس از آن انسان خودش را در سالهای کودکی به یاد نمی‌آورد. اکثریت ما شاهد چنین تناقض بوده ایم، زمانیکه دشوار است تا برخی از تجارب ما را در کودکی به یاد آوریم. حتی قوی‌ترین احساسات دوران کودکی در سنین بزرگسالی کاملاً متفاوت است. اغلب به نظر می‌رسد که در کودکی شخص دیگری بوده ایم، نمی‌توانیم خود را با آن شخص ارتباط دهیم.

دانشمندان برای اینکه دریابند که در کدام سن و چرا پروسه حذف اطلاعات ذهن کودک آغاز می‌شود، مجموعه‌ی آزمایش‌ها را انجام دادند. در نتیجه معلوم شد که تقریباً در سن هفت سالگی مغز انسان به شکل متفاوت آغاز به کار می‌کند.

دانشمندان بدین باور اند که هر آنچه که الی سن هفت سالگی اتفاق می‌افتد به سادگی از حافظه انسان پاک می‌شود، و تنها خاطرات ناقص باقی می‌مانند. طبیبان این پروسه را سختاک یا تصلب می‌نامند. به نظر آنها، محدودیت حافظه انسان دلیل این پروسه می‌باشد. بدن انسان جهت حفظ اطلاعات جدید مغز انسان را از خاطرات کهنه پاک می‌کند. پس از آن، انسانها تنها قطعاتی از رویدادهایی که با آنها رخ داده اند و همچنان بعضی از حوادث بسیار جالب را به یاد می‌آورند. به گفته دانشمندان، این پروسه برای توسعه عادی مغز انسان در دوران بزرگسالی لازم است. در غیر آن امکان اختلال کار حافظه در سنین بالاتر وجود دارد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала