اردوغان: اروپا به سرزمین تندروها تبدیل شده و در مرحله فروپاشی قرار گرفته است.

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر رجب طیب اردوغان
رجب طیب اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان»‌ رئیس جمهور ترکیه در ادامه اظهارات ضد اروپایی‌اش، امروز (پنجشنبه) گفت کشورهای اروپا ارزش‌های خود را رها کرده‌اند و به سرزمین «احزاب تندرو» تبدیل شده‌اند.

اردوغان طی سخنرانی در جمع هوادارانش در «بالیک‌اسیر» با بیان اینکه اروپا تمام ارزش‌هایی را که صدها سال به آن دعوت می‌کرد، نابود ساخته، گفت: «(اروپا) اکنون به مرحله فروپاشی رسیده و بهای گزاف اقداماتش را خواهد پرداخت.»
وی در واکنش به ادعای برخی مقامات اروپا مبنی بر اطلاع داشتن دولت ترکیه از وقوع کودتا در 15 جولای، گفت این حرف‌ها تماما کذب محض است.
رئیس جمهور ترکیه همچنین افزود: «بگذارید با صراحت بگویم، اروپا امروز به سرزمین فشار، خشونت و نازیسم تبدیل شده و دیگر مکانی برای دموکراسی، حقوق بشر و آزادی نیست.»
اردوغان تاکید کرد احزاب تندرو و افراطی، سران کشورهای اروپایی را آنطور که می‌خواهند به بازی گرفته‌اند.
آنکارا در هفته‌های اخیر شاهد تنش‌های وخیمی با کشورهای اروپایی مانند آلمان و هلند بر سر سخنرانی وزیرانش جهت جمع‌آوری رای «بله» برای رفراندوم تغییر قانون اساسی در جمع اتباع ترک در کشورهای مذکور است.
مخالفت دولت‌های اروپایی با برگزاری سخنرانی و تجمعات تبلیغاتی مقامات ترکیه در کشورهایشان برای جمع کردن رای مثبت به تغییر قانون اساسی در همه‌پرسی 27 فروردین، باعث عصبانیت بیش‌ازحد آنکارا شده بگونه‌ای که حتی اروپا را تهدید به تحریم می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала