گلبدین حکمتیار در شرق افغانستان حضور دارد

© svoboda.orgحزب اسلامی حکمتیار
حزب اسلامی حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیته فرهنگی و مطبوعاتی حزب اسلامی حکمتیار با خودداری از مشخص ساختن محل زندگی گلبدین حکمتیار اعلام کرد که وی در یکی از ولایت‌های شرقی افغانستان بسر می‌برد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «قریب‌الرحمان سعید» رئیس کمیته فرهنگی و مطبوعاتی حزب اسلامی حکمتیار به «صدای‌آمریکا» گفته که حکمتیار در یکی از ولایت‌های شرقی بسر می‌برد.
این در حالی است که چند ماه قبل هیئتی از کابل به ننگرهار سفر کرده بود تا شرایط اقامت حکمتیار و خانواده‌ او را در ولایت ننگرهار بررسی کند، «گلاب‌منگل» والی ننگرهار نیز اعلام کرده بود که از اسکان گلبدین حکمتیار در این ولایت استقبال خواهد کرد.
«رادیوآزادی» قبل از این گزارش داده بود که آمادگی‌ها برای حضور رهبر حزب اسلامی حکمتیار در ولایت ننگرهار اتخاذ شده و مکانی نیز برای اقامت او در نظرگرفته شده است.
با این وجود در چند ماه اخیر هیئت مذاکره کننده حزب اسلامی تلاش کرده است تا برای حضور حکمتیار در کابل زمینه را مساعد کند.
اما اخیرا برخی از منابع نزدیک به حزب اسلامی اعلام کردند که پس از بدعهدی حکومت افغانستان در قبال حزب اسلامی حکمتیار، آمدن رهبر این حزب به کابل به تعویق افتاده است.
گلاب منگل والی ننگرهار قبل از این به مردم در این ولایت وعده سپرده بود که حکمتیار برای بار اول در ننگرهار در انظار عمومی ظاهر خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала