نمایندگان از کمک های حالات اضطرار استفاده سیاسی می کردند - وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث

© AP Photo / Rahmat Gul, Poolنمایندگان از کمک های حالات اضطرار استفاده سیاسی می کردند - وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث
نمایندگان از کمک های حالات اضطرار استفاده سیاسی می کردند - وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویس برمک وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در پیوند به سیلاب های اخیر در ولایت های هرات و نیمروز از سوی مجلس نمایندگان استجواب شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، ویس برمک وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث می گوید که برای آسیب دیدگان سیلاب های اخیر در ولایت های هرات و نیمروز رسیدگی شده و کمک ها لازم به آسیب دیدگان صورت گرفته است.
آقای برمک که در نشست استجوابیه امروز شنبه (۱۹ حمل) مجلس نمایندگان صحبت می کرد، گفت که دو سوم کمک های اضطراری به ولایت های در معرض خطر فرستاده شده است و در صورت نیاز از این کمک ها استفاده صورت می گیرد.
وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که در ۳۳ ولایت افغانستان ۸۰ میلیون افغانی پول توزیع شده و در صورت بروز حوادث از این پول برای کمک رسانی فوری به آسیب دیدگان استفاده خواهد شد.
به گفته وی، ۱۷ میلیون پوند از کمک کشور بریتانیا برای کاهش احتمال خطرات در ساحات معروض به خطر مصرف خواهد شد.
او همچنین یاد آوری کرد که سروی خطرات افغانستان تکمیل شده و یافته های آن تا یک ماه دیگر مورد تطبیق قرار می گیرد.
آقای برمک تاکید ورزید که برای کمک رسانی فوری به آسیب دیدگان احتمالی سیستمی را به وجود آورده که بر اساس آن هماهنگی خوبی به وجود آمده است.
به گفته وی، پس از این تمام کمک های این اداره به آسیب دیدگان فارغ از موضوعات سیاسی خواهد بود و کسی نمی تواند از آن بهره برداری سیاسی کند.
او تاکید کرد که پیش از این برخی افراد به ویژه برخی نمایندگان از کمک های حالات اضطرار استفاده سیاسی می کردند؛ اما اکنون جلو این استفاده ها گرفته شده است؛ زیرا اداره مربوط به اسرع وقت پاسخ گویی خواهد کرد و نیازی پیدا نخواهد شد که مردم برای دریافت کمک ها به دروازه این و آن مراجعه کنند.
پیش از این دولت افغانستان برای رسیدگی به آسیب دیدگان احتمالی حوادث طبیعی در کشور ۱۵۰ میلیون دالر از جامعه جهانی درخواست کمک کرده بود.
ویس برمک می گوید که تا هنوز ۱۳۰ میلیون افغانی از کمک های جامعه جهانی در اختیار دولت افغانستان قرار گرفته است.
افغانستان سطح بالای آسیب پذیری از حوادث طبیعی را دارد.
مردم افغانستان در فصل بهار از سرازیر شدن سیلاب ها خسارات هنگفتی را متحمل می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала