عدم تمایل هند برای مذاکره با اسلام آباد در مورد کشمیر

© AFP 2023 / INDRANIL MUKHERJEEعدم تمایل هند برای مذاکره با اسلام آباد در مورد کشمیر
عدم تمایل هند برای مذاکره با اسلام آباد در مورد کشمیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دستیار خاص صدراعظم پاکستان ضمن اعلام آمادگی کشورش برای مذاکراه با هند گفت که دهلی تمایلی برای مذاکرات با اسلام آباد بر سر مسأله کشمیر ندارد.

به گزارش اسوتنیک به از نقل از «روزنامه پاکستان»، طارق فاطمی دستیار خاص صدراعظم پاکستان طی گفتگو با شبکه تلویزیونی این کشور از آمادگی اسلام آباد برای مذاکره با دهلی بر سر مسأله کشمیر خبر داد.
وی افزود: باید مسائل بین دو کشور هسته ای همسایه از طریق مذاکرات حل شود، مسئله کشمیر را نمی توان نادیده گرفت اما به نظر می رسد که هند تمایلی به مذاکرات در این مورد ندارد.
وی در ادامه گفت که افراطی گری و تروریزم بزرگترین آسیب را به کشورهای اسلامی وارد کرده است.
دستیار صدراعظم پاکستان همچنین در ادامه اظهارات خود با تاکید بر گفته های مقامات پیشین این کشور اعلام کرد که ائتلاف نظامی عربستان سعودی بر علیه هیچ کشور اسلامی نیست و تنها برای مبارزه با تروریزم تشکیل شده است.
وی افزود: اعتراض ها بر این ائتلاف شاید به این خاطر باشد که هنوز اهداف ائتلاف نظامی عربستان به درستی مشخص نشده است و وزرای دفاع کشورهای عضو نیز تاکنون اجلاسی در این باره تشکیل نداده اند.
فاطمی همچنین در مورد روابط اسلام آباد و کابل اعلام کرد که کشورش هموراه خواهان برقراری امنیت و ثبات در افغانستان است و از عملکرد روسیه برای پیشبرد مذاکرات صلح افغانستان با طالبان حمایت می کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала