دمشق: تجاوز به خاک سوریه شکستی دیگر برای آمریکا است

© Sputnikدمشق:تجاوز به خاک سوریه شکستی دیگر برای آمریکا است
دمشق:تجاوز به خاک سوریه شکستی دیگر برای آمریکا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مرکز مطالعات راهبردی دمشق گفت: تجاوزآمریکا سودی برای این کشور نخواهد داشت، زیرا هم از نظر سیاسی و هم نظامی به عنوان شکست و ناکامی در سند آمریکا ثبت خواهد شد.

 به گزارش ایرنا به نقلا از سام ابو عبدالله ، حمله راکتی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات یک اقدام برنامه ریزی شده برای تقویت روحیه تروریست ها بود.
وی اضافه کرد: از دیگر اهداف این تجاوز اجرای یک نمایش بود برای نشان دادن اینکه آمریکا همچنان قدرتمند است.
به گفته ابو عبدالله ،= از این پس سیستم دفاع ضد راکتی سوریه تقویت می شود و قطعا این چیزی نیست که آمریکا و دیگر حامیان تروریزم خواهان آن باشند.
وی با بیان اینکه اهداف آمریکا از این حمله محقق نخواهد شد، بیان کرد: ملت سوریه نیز بیش از پیش خواستار مبارزه با تروریست ها می شوند، زیرا تصویر برای همه واضح و روشن شده است و ما در مقابل دو اردوگاه قرار داریم.
ابو عبدالله گفت: نخست اردوگاه آمریکا، اسرائیل، ترکیه، قطر و عربستان و همه حامیان تروریزم که موجب گسترش این پدیده شوم در منطقه شدند و اردوگاه دو م نیز کشورهای مبارزه کننده با تروریزم و محور مقاومت که این کشورها باید انتخاب کنند در کدام اردوگاه قرار بگیرند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی دمشق اضافه کرد: درباره این موضوع که آیا آمریکا آمادگی دخالت مستقیم در سوریه را دارد یا خیر؟ نیز باید بدانیم که هم اکنون در داخل این کشور و حتی اتحادیه اروپا مخالفانی با اقدامات خودسرانه وجود دارد.
ابو عبدالله گفت: البته آمریکا تاکنون از اشتباهات خود در عراق، افغانستان و لیبیا درس نگرفته است و باید گفت که این کشور توانایی تخریب را دارد ولی درباره ایفای نقش مثبت این کشور در جهان هیچ امیدی نیست.
وی افزود: تغییر موضع برخی از کشورها و طرف ها از ایمان به حل مسالمت آمیز بحران سوریه به تایید تجاوز آمریکا باید به این نکته توجه داشت که آنها در عمل همواره با حمایت از تروریست ها آتش جنگ را بر افروخته تر می کنند و از سوی دیگر اختیاری از خود ندارند و دنباله رو آمریکا هستند.
ابو عبدالله بیان کرد: مسئولان این کشورها با تایید و استقبال از تجاوز آمریکا به سوریه، خود را در مقابل ملت ها یشان رسوا کردند.
این تجاوز پس از شکست تروریست ها در تضعیف ارتش سوریه انجام شد و اقدامی از سوی سرکرده تروریست ها برای جبران شکست های میدانی و تقویت روحیه آن ها بود.
استاد روابط بین الملل دانشگاه دمشق درباره انتخاب پایگاه هوایی الشعیرات برای حمله از سوی آمریکا نیز اظهار داشت: شعیرات مهم ترین پایگاه هوایی مبارزه با داعش، النصره و دیگر گروه های تروریستی در اطراف تدمر است و این حمله نشانه ارتباط ساختاری آمریکا با این گروه های تروریستی می باشد.
ابو عبدالله با اشاره به این که این گروه ها نماینده آمریکا، اروپا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه در خاک سوریه هستند، تصریح کرد: استقبال دشمنان مسلمانان و ملت های منطقه از این تجاوز، مسئولیت سنگینی بر دوش همه طرف ها برای به شکست کشاندن این توطئه می گذارد.
نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه صبح جمعه با شلیک 59 راکت به پایگاه هوایی شعیرات در حمص آغاز شد.
این حمله راکتی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله کیمیاوی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.
این در حالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح کیمیاوی را رد کرده است.
ارتش سوریه در شرق حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش آمریکا در ساعت 3 و 42 دقیقه بامداد جمعه در تجاوزی آشکار، یکی از پایگاه های هوایی ما را در منطقه مرکزی با راکت هدف قرارداد که این حمله 6 کشته و شماری زخمی و خسارت های مادی بسیاری برجای گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала