عضو مجلس: انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را همزمان برگزار کنیم

© Photo / صفحه شاه‌حسین مرتضویعضو مجلس: انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را همزمان برگزار کنیم
عضو مجلس: انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را همزمان برگزار کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو مجلس نمایندگان پیشنهاد می‌کند که انتخابات ریاست جمهوری آینده و انتخابات پارلمانی باید همزمان برگزار شود. به‌گزارش خبرگزاری آوا، عبدالرووف انعامی، نماینده مردم بدخشان در مجلس در نشست علنی امروز گفت که وظیفه رئیس جمهور در اول جوزای سال پنجم ختم می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری صدای افغان(آوا)، آقای انعامی افزود که دوره کاری رئیس جمهور کنونی تا سیزده ماده دیگر تکمیل می‌شود و پنج ماه قبل از آن، یعنی تا هشت ماه دیگه باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. 
به گفته او، اگر انتخابات پارلمانی در ماه‌های میزان و یا عقرب سال جاری برگزار شود، تا اعلام نتایج نهایی این انتخابات چهار ماه را در بر خواهد گرفت؛ در این صورت آیا کمیسیون انتخابات قادر خواهد بود که چند بعد از آن انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کند؟ 


بااین همه این عضو مجلس نمایندگان می‌گوید که سیاسیون افغانستان به شکل ماهرانه پروسه به گونه‌ای پیش می برند که مدت بیشتر از پنج سال در قدرت باقی بمانند. 
او با بیان اینکه «حکومت وحدت ملی دیگر برای مردم افغانستان قابل تحمل نیست»، پیشنهاد کرد: در چنین شرایطی بهتر است که انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی یک‌جا برگزار شود. 


در همین حال نذیراحمد احمدزی، معاون دوم مجلس که ریاست جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس را به عهده داشت، گفت: برگزاری انتخابات وظیفه حکومت است نه شورای ملی. 
آقای احمدزی افزود که مجلس همیشه تاکید دارد که انتخابات در زمان معین و به گونه شفاف برگزار شود و مورد قابل قبول مردم باشد. 
درخواست برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در حالی مطرح می شود که با گذشت دو سال از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی هنوز این انتخابات دایر نشده و مشخص هم نیست چه زمانی برگزار خواهد شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала