اظهارات پروفسور فرادود نیل در مورد اتهامات بی اساس کشورهای غربی علیه اسد

© AFP 2023 / Msallam Abdalbasetاظهارات پروفسور فرادود نیل در مورد اتهامات بی اساس کشورهای غربی علیه اسد
اظهارات پروفسور فرادود نیل در مورد اتهامات بی اساس کشورهای غربی علیه اسد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پروفسور مارچلو فرادود نیل، رئیس انجمن داکتران حقوق بشر سویدن به "RT" گفت: کشورهای غربی بدون هیچگونه شواهدی دولت سوریه را به حمله کیمیاوی و جنایت علیه بشریت متهم می کنند.

پروفسور مارچلو فرادود نیل، رئیس انجمن داکتران حقوق بشر سویدن به "RT" گفت: کشورهای غربی بدون هیچگونه شواهدی دولت سوریه را به حمله کیمیاوی و جنایت علیه بشریت متهم می کنند.
پروفسور نیل افزود مثال روشن از چنین رفتار آنها را می توان به حمله کیمیاوی در ماه مارچ 2015 در سرمین اشاره کرد. حادثه سرمین را سازمان های بین المللی و کشورهای بزرگ جهان بررسی کرده و هیچ کسی نتوانست دست داشتن دولت سوریه را در آن حادثه تایید کند. با این حال هم کشورهای غربی همچنان به سرزنش بشار اسد و دست داشتن او در این حمله ادامه دادند.

به گفته وی، کمیته سازمان ملل تمام شواهد در مورد حمله کیمیاوی سرمین با دقت بررسی کرد و در آخر محققان به این نتیجه رسیدند؛ شواهدی که توسط ایالات متحده و بریتانیا در مورد این حادثه ارائه شده برای تایید حمله کیمیاوی توسط نیروهای سوریه کافی نمی باشد.
وی تاکید کرد، با گذشت زمان وضعیت تغییر نکرده و سیاستمداران غربی همچنان به سرزنش بشار اسد و وارد کردن اتهامات بی اساس علیه وی ادامه میدهند و تمام شواهد جنگ در این کشور را کاملا نادیده می گیرند.
به گفته این پروفسور ، بیشتر سازمان های غیر دولتی، رسانه ها و سیاستمداران غربی در جستجوی شواهد در مورد حملات کیمیاوی توسط نیروهای اسد می باشند، با این حال این منابع بیشتر جزئیات داستان های خودشان می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала