و باز هم "مولانا فضل‌الرحمان" پاکستانی فتوای کفر آمیزعلیه افغانستان صادر کرد

© Sputnikو باز هم "مولانا فضل‌الرحمان" پاکستانی فتوای کفر آمیزعلیه افغانستان صادر کرد
و باز هم مولانا فضل‌الرحمان پاکستانی فتوای کفر آمیزعلیه افغانستان صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از اعضای مجلس سنای افغانستان به اظهارات تازه رهبر جمعیت علمای پاکستان واکنش نشان داده می‌گویند که دولت باید این موضوع را با سازمان‌های بین المللی و کنفرانس کشورهای اسلامی در میان بگذارد.

به‌گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری آوا، "مولانا فضل‌الرحمان" رهبر جمعیت جمعیت علمای پاکستان یک بار دیگر جنگ جاری در افغانستان را مشروع دانسته است.

فیصل سمیع، نایب منشی مجلس سنا در نشست علنی امروز این مجلس اظهارات مولانا فض الرحمان را غیر مسوولانه و مداخله آشکار در امور افغانستان دانست.


آقای سمیع گفت: از حکومت می خواهیم در این راستا از طریق مراجع رسمی، این موضوع را با نهادهای بین المللی و کنفرانس کشورهای اسلامی در میان بگذارد.

نظرمحمد فقیری، عضو دیگر مجلس سنا گفت که مولوی فضل‌الرحمان زیر نام اسلام از قانون انگلیس پیروی می‌کند و همیشه در امور افغانستان مداخله کرده است.


آقای فقیری با انتقاد از علمای افغانستان گفت: علمای پاکستان سیاسی هستند و از کشور خود دفاع می‌کنند، اما بعضی از علمای ما کشور را ویران می‌کنند، پول می‌گیرند و بمب می‌آورند.

در همین حال "فضل‌هادی مسلمیار" رئیس مجلس سنا در این باره می گوید: اظهارات مولانا چیزی جدید نیست، او همیشه برای کشتن مردم افغانستان تروریستان را تشویق کرده است.

آقای مسلمیار اما از اظهارات سناتوران در مورد علما انتقاد کرد و گفت که آنانی که به نام ملا مردم را می‌کشند، از علما نمایندگی نمی‌کند.

مولانا فضل الرحمن؛ رهبر جمعیت علمای پاکستان همواره تلاش کرده است که در افغانستان خونریزی ادامه داشته باشد و این کار به عقیده آنها بیشتر به اشاره اداره استخبارات پاکستان صورت می گیرد.

 


پیش از این علمای شیعه و سنی در یگ گردهمایی اظهارت مولانا را محکوم کرده و گفته بودند که فتواهای او مبنای دینی ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала