پروتوکول اختیاری کنوانسیون منع شکنجه توسط کابینه افغانستان تائید شد

© Photo / ارگپروتوکول اختیاری کنوانسیون منع شکنجه توسط کابینه افغانستان تائید شد
پروتوکول اختیاری کنوانسیون منع شکنجه توسط کابینه افغانستان تائید شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الحاق افغانستان به پروتوکول اختیاری کنوانسیون منع شکنجه توسط وزیر خارجه در جلسه کابینه ارائه شد که بعد از بحث و بررسی مورد تائید کابینه قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا،‌ کنوانسیون منع شکنجه به تاریخ ۱۰ دسامبر ۱۹۸۴ در سی و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، طی قطعنامه شماره ۳۹/۴۶ به تصویب رسیده که افغانستان کنوانسیون متذکره را بتاریخ ۴ فبروری ۱۹۸۵ امضا و به تاریخ اول اپریل ۱۹۸۷ به آن الحاق نموده است.

صلاح الدین ربانی گفت که پروتوکول اختیاری کنوانسیون منع شکنجه که در سال ۲۰۰۲ توسط سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است، یک معاهده بین المللی برای مبارزه و جلوگیری از شکنجه و رفتارهای بیرحمانه، غیر انسانی و اهانت آمیز در توقیف خانه ها، محابس و دیگر محلات سلب آزادی میباشد.

وی افزود که این سند متمم کنوانسیون منع شکنجه بوده و برای اجرای مؤثر و بهتر کنوانسیون تهیه شده است؛ و به دولتهای عضو کمک میکند تا بتوانند کنوانسیون را به درستی تطبیق کنند و تعهدات خود را نسبت به این سند موفقانه انجام دهند

وی گفت: "چندی پیش نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان و نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان طی نامه مشترک به تاریخ ۱۲ اپریل ۲۰۱۶ عنوانی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان خواهان امضای پروتوکول اختیاری کنوانسیون منع شکنجه شده بود".

کابینه، بعد از بحث همه جانبه الحاق افغانستان به پروتوکول اختیاری کنوانسیون منع شکنجه را مورد تائید قرار داده، وزارت امور خارجه را موظف نمود تا پروسه الحاق را آغاز نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала