هشدار سازمان ملل در مورد وقوع فاجعه انسانی در یمن

© AFP 2023 / Ahmad Al-Bashaهشدار سازمان ملل در مورد وقوع فاجعه انسانی در یمن
هشدار سازمان ملل در مورد وقوع فاجعه انسانی در یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محاصره یمن توسط ائتلاف عربی به رهبری سعودی باعث وقوع فاجعه انسانی در این کشور می شود.

به گزارش اسپوتنیک، ادریس جزایری گزارشگر خاص حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز در ژنو گفت: محاصره یمن توسط ائتلاف عربی به رهبری سعودی باعث وقوع فاجعه انسانی در این کشور می شود. وی افزود: "محدودیت های غیر منطقی بر ارائه خدمات تجارتی و کمک های انسان دوستانه در یمن و انسداد آن در این کشور که ملت آن در مدت زمان طولانی قربانی جنگ بوده است، فلج کننده می باشد.
وی تاکید کرد، محاصره یمن تخطی از استاندارهای بنیادین حقوق بشر و همچنین قانون جنگ می باشد و نمی توان آن را بدون پاسخ گذاشت.
در متن بیانیه جزایری آمده است، یمن که از مارچ سال 2015 به محاصره هوایی و بحری ائتلاف عربی به رهبری عربستان درآمده است، این کشور را در مرز فاجعه انسانی قرار داده است. این اقدام ائتلاف عربی محدودیت هایی را در زمینه واردات و صادرات مواد غذایی، سوخت و تجهیزات طبی و همچنین ارائه کمک های بشر دوستانه به بار آورده است. طبق قوانین بین المللی این اقدام یک جانبه غیر قانونی محسوب می شود.
ادریس جزایری خواهان بازگشایی سریع بندر حدیده یمن برای ارسال کمک های بشردوستانه شد. وی همچنین از جانب یمن انتظار دارد که به این جنگ پایان دهد و این بحران را از طریق مذاکرات مسالمت آمیز حل و فصل نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала