خدا ار پدرش نجات بته!

© AP Photo / Rahmat GulАфганский полицейский смотрит в бинокль во время поисковой операции в провинции Нангархар, Афганистан
Афганский полицейский смотрит в бинокль во время поисковой операции в провинции Нангархар, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از افغان ها، استعمال بزرگ‌ترین بمب هسته‌یی را در افغانستان غیرمنطقی میدانند می گویند که خدا از پدر بم امریکا نجات بته.

ناوقت‌های شب گذشته نیرو های آمریکا برای نخستین‌بار بزرگ‌ترین بمب را به نام (مادر) بم ها در ولسوالی اچین ننگرهار استفاده کرد.
به باور انهاکه امریکا از افغانستان به عنوان تختۀ آزمایش سلاح‌های خود استفاده می کند.
این مردم ضمن تقبیح کردن این عمل امریکا می گویتد که دولت افغانستان نباید هیچ کشور را احازه دهد تا کشور های دیگر از این خاک برای استفاده سلاح های خطر ناک شان استفاده کنند.
اما ریاست جمهوری افغانستان با پخش خبرنامۀ گفته است که در نتیجۀ عملیات مشترک نیروهای حمایت قاطع و نظامیان افغانستان در ولسوالی اچین ننگرهار برای داعش تلفات سنگینی وارد شده است.
وزارت دفاع نیز گفته است که در نتیجۀ این رویداد 36 داعشی کشته و بیشتری تجهیزات نظامی سبک و سنگین این گروه ویران شده است.
به نقل از رسانه‌ها، بمب GBU-
مقام‌ها در کاخ سفید آمریکا می‌گویند که ارتش این کشور برای نخستین‌بار بزرگ‌ترین بمب غیرهسته‌یی «GBU-43» را شب پیش در ولسوالی اچین ننگرهار پرتاب کرده‌ است.
شان سپایسر، سخنگوی کاخ سفید در واشنگتن می‌گوید که «GBU-43» سلاح بزرگ و نیرمندی‌ست که با دقت تمام به هدف فرود می‌آید. او گفت: « ما یک شبکۀ تونلی جنگ‌جویان داعش را هدف گرفتیم که پیش از این به راحتی مشاوران ارتش آمریکا را هدف قرار می‌دادند.»
تاکنون مقام‌های آمریکایی در بارۀ تلفات این سلاح هسته‌یی چیزی نگفته‌اند، اما مقام‌های محلی ننگرهار می‌گویند که شمار زیادی از جنگ‌جویان داعش کشته‌ و به افراد ملکی آسیبی نرسیده است.
به نقل از رسانه‌ها، بمب GBU-43پیش از آغاز جنگ عراق در سال 2003 میلادی برای نخستین‌بار آزمایش شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала