وزیر دفاع افغانستان در کنفرانس مشترک با جنرال امریکایی حاضر نشد

© AP Photo / Rahmat Gulوزیر دفاع افغانستان در کنفرانس مشترک با جنرال امریکایی حاضر نشد
وزیر دفاع افغانستان در کنفرانس مشترک با جنرال امریکایی حاضر نشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع افغانستان با وجود اعلام قبلی مرکز رسانه‌های حکومت افغانستان، در کنفرانس مشترک با فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو حضور نیافت تا به پرتاب بزرگترین بمب آمریکا به ولایت ننگرهار پاسخ دهد.

به گزارش سپوتنیک به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم،نظر به تحقیقات ابتدائی قوماندان مشهور داعش بنام صادقیار به شمول ۳۵ نفر داعشی درین حمله کشته شده اند. 

​ «عبدالله حبیبی» وزیر دفاع افغانستان در کنفرانس مشترک با جنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در این کشور حضور نیافت.

این در حالی است که روز گذشته مرکز رسانه‌های حکومت افغانستان اعلام کرده بود، جنرال حبیبی و جنرال نیکلسون امروز جمعه کنفرانس مشترک خبری برگزار می‌کنند.

در این کنفرانس مشترک قرار بود درباره استفاده از بزرگترین بمب غیرهسته‌ای آمریکا در شهرستان اچین در شرق افغانستان توضیح ارائه شود.

جنرال «جان نیکلسون» در این نشست اظهارداشت که استفاده از «مادر بمب‌ها» علیه داعش در ولایت ننگرهار با هماهنگی حکومت وحدت ملی صورت گرفته است.

وی افزود: تلفات غیرنظامی از این منطقه گزارش نشده است، زیرا منطقه هدف قبلا تخلیه شده بود.Press Conference by Gen. John Nicholson in GMIC#Achin #Nangarhar @ResoluteSupport pic.twitter.com/tzOp0TMERd

​Press Conference by Gen. John Nicholson in GMIC#Achin #Nangarhar @ResoluteSupport pic.twitter.com/tzOp0TMERd

خبرنگاران افغان در این نشست چهار پرسش مهم را مطرح کردند که جنرال نیکلسون جوابی نداشت.آیا استفاده از بزرگترین بمب آمریکا در شهرستان اچین لازم بود؟ نظر شما درباره محکومیت این انفجار توسط حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان چیست؟ آیا استفاده از این بمب پیامی برای قدرت نمایی در منطقه بوده است؟ آیا این حمله یک روز پس از نشست صلح افغانستان در مسکو ارتباطی به این اجلاس دارد؟ چهار پرسش خبرنگاران افغان بود.

از سوی دیگر، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به استفاده آمریکا از بزرگترین بمب این کشور اعلام کرد که این حمله نقض آشکار حاکمیت ملى، سرزمین و محیط ‌زیست افغانستان است.​​

حکومت وحدت ملی افغانستان از این حمله استقبال کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала