نمایش راکت های جدید در رژه نظامی کوریای شمالی همه را تحت تاثیر قرار داد

© AP Photo / Wong Maye-Eنمایش راکت های جدید در رژه نظامی کوریای شمالی همه را تحت تاثیر قرار داد
نمایش راکت های جدید در رژه نظامی کوریای شمالی همه  را تحت تاثیر قرار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر خروستالیوف، کاشناس نظامی LifeBoat Foundation, در مورد برنامه راکت های هسته ای کوریای شمالی گفت: "رژه نظامی راکت های هسته ای در پیونگ یانگ همه را تحت تاثیر قرار داد". به گفته خروستالیوف، نمایشی جالب راکت بالستیک، که شبیه به اسکاد است روی شاسی نصب شده است.

خروستالیوف گفت که، یکی از دلایل بالابردن شاسی علاوه بر ویژگی های عملکردی آن این است که کره شمالی می تواند فناوری های متنوع و پیچیده ای با این تکنیک بسازد. با اینکار وابستگی آنها به واردات کمتر می شود. به همین خاطر، بیشتر کردن تعداد دستگاه های شلیک حتی در شرایط اعمال تحریم های مختلف نیز ممکن می شود.
دو مدل آخر موشک های بالستیک بیشترین حساسیت را بوجود آورده اند. مدل اول به یک نوع کانتینر حمل و نقلی و شلیک کننده است که روی یک ماشین باری نیمه کشنده نصب شده و شبیه به مدل موشک چینی DF-21 و DF-31 است. مدل دوم نیز روی یک ماشین چندچرخ نصب شده که قدرت حرکت آن را بالابرده اند. ظاهرا هر دو مدل پیشتر برای حمل موشک های مدل KN-08 و KN-14 استفاده می شدند. ظاهار آنها شبیه به ماشین های متحرک دوره شوری مدل МБР SS-25 یا مدل های جدید چینی DF-31 و DF-41 است.
کارشناس به این نتیجه رسید که، از تمام آنچه گفته شد چنین برمی آید که در کوریای شمالی امروز چند پروژه ساخت موشک به طور همزمان پیش برده می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала