کرزی: افغانستان را از ظلم و تهاجم امریکا نجات می دهم

© Sputnik / Zuhal Sarhadحامد کرزی
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان با اشاره به اینکه امریکا در «ننگرها» از بمب هسته‌ای استفاده کرده، گفت: افغانستان را از ظلم و تجاوز امریکایی‌ها رها می‌سازم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در نشست خبری حزب محور ملی درباره‌ دیورند روز(شنبه) گفت: امریکا در افغانستان از بمب هسته‌ای استفاده کرده است.

کرزی گفت: امریکا مهلک ترین بمب نو ساخته خود را در خاک افغانستان آزمایش کرده و این توهین آشکار به خاک، عزت و آبروی مردم افغانستان است.

وی افزود: برای سومین بار به این فکر افتادم که افغانستان را از تهاجم امریکا رها بسازیم، چرا به خاک ما بمب اتم را می‌اندازد و چرا در این دو و نیم سال گذشته داعش را اجازه داده که از آن طرف خط دیورند به خاک ما بیاید مردم ما را بکشند، مناطق ما را تصرف کنند و خودش تماشا کند.

کرزی: امریکا باید نگرانی های مسکو را پاسخ بدهد - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: امریکا باید نگرانی های مسکو را پاسخ بدهد

رییس جمهور پیشین افغانستان تصریح کرد که اگر حکومت وحدت ملی در جریان استفاده از این بمب خطرناک بوده؛ اشتباه کرده و خیانت ملی را مرتکب شده است.

وی تاکید کرد که مردم افغانستان باید از حکومت بپرسند که چرا به امریکا اجازه استفاده از این بمب را در خاک افغانستان داده است.

کرزی گفت: امروز من به عنوان یک فرد اعلام می‌کنم که این حکومت دیگر نماینده من نیست و از سرنوشت من نمایندگی نمی‌کند و من به این نتیجه رسیدم که آمریکا را از این خاک بیرون می‌کنم.

رییس جمهور پیشین افغانستان تاکید کرد که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم در افغانستان آمده و امروز باید از این کشور سوال شود که چرا در امر مبارزه با ترویسم پیشرفت نداشته و اگر ناکام شده است دلیلش چه بوده و چرا اجازه داد که گروه داعش وارد افغانستان شود.

به باور کرزی خاک افغانستان امروزه بنام داعش، آزمایشگاه مهلک ترین بمب امریکا شده است.

کرزی می گوید، که امریکا با استفاده از بمب اتم خود علیه مردم افغانستان، به ملت افغانستان ظلم و توهین کرده و جواب این توهین، آزادی افغانستان از سلطه آمریکا است.

کرزی گفت: بمبی که پنجشنبه شب در ولایت ننگرهار استفاده شده نه تنها تعرض به حاکمیت ملی افغانستان به شمار می‌رود بلکه آب، خاک و محیط زیست کشور را زهرآگین ساخته و آن منطقه دیگر قابل زیست نیست.

وی تاکید کرد: آنهایی که به دلیل نافهمی و یا بی غیرتی امریکا را حمایت کرده و می‌کنند باید بدانند که امروز مردم آنها را خوب می‌شناسند.

کرزی خاطر نشان کرد: گروه طالبان را می‌شناسد و این گروه از افغانستان است اما گروه داعش از پاکستان وارد افغانستان شده و این یک نوع دسیسه دشمنان علیه مردم افغانستان است.

رییس جمهور پیشین افغانستان گفت: به دلیل این که خاک این کشور زیر تعرض بیگانگان قرار نگیرد توافقنامه امنیتی را با امریکا امضا نکرد.

وی تاکید کرد: پس از دوره ریاست جمهوری‌اش بزرگان ولایات شرقی در دیدار با وی گفته بودند که نیروهایی در آن مناطق آمده و به زور مردم را از خانه‌هایشان بیرون کرده‌اند و وی امروز به این نتیجه رسیده که بیرون کردن مردم از خانه‌هایشان کار امریکا بوده و هدف آن کشور نیز آزمایش بمب اتمش بوده است.

کرزی گفت: آیا امریکا حاضر می‌شود، افغان‌ها به کشورش رفته مردمش را از خانه‌هایشان بیرون کنند و آیا این اجازه را می‌دهد که افغانستان در خاکش بمب اتم آزمایش کند؟

این گفته‌ها پس از آن مطرح می شود که وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه (۲۴ حمل) اعلام کرد که با بزرگترین بمب غیراتمی خود مواضع داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار را هدف قرار داده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала