مشاور عبدالله به دلیل اظهار نظر در باره حمله امریکا برکنار شد

عضو شوید
محمد داوود اساس، مشاور ریاست اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان به دلیل اظهارنظر در مورد حمله امریکا به مواضع گروه تروریستی داعش در ننگرهار برکنار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، ریاست اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرده است که «محمد داوود اساس»، مشاور این ریاست به دلیل اظهارنظر غیر مسئولانه در مورد حمله امریکا به مواضع گروه تروریستی داعش در ننگرهار برکنار شده است.

اختلافات میان غنی و عبدالله ثبات افغانستان را متزلزل کرده است - اسپوتنیک افغانستان
اختلافات میان غنی و عبدالله ثبات افغانستان را متزلزل کرده است

ریاست اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای در این رابطه گفت که بر اساس  دستور «عبدالله عبدالله»، رئیس اجراییه دولت وحدت ملی «محمد داود اساس» برکنار شده است.

در این اطلاعیه آمده است: داوود اساس در رسانه‌ها در مورد داعش و دولت این کشور، صحبت‌های غیرمسئولانه کرده بود و دولت افغانستان بدون هرنوع تفکیک در مبارزه با تمامی گروه‌های تروریستی اقدام جدی می‌کند.

 داوود اساس در واکنش پرتاب مادر همه بمب‌ها توسط آمریکا به مواضع داعش در ننگرهار، گفته بود که این اقدام امریکا غیرقانونی است.

اساس به یکی از تلویزیون های خصوصی این کشور گفت، که رئیس جمهور افغانستان گفته بود که داعش را از جلال آباد محو می‌کنم. پرتاب مادر همه بمب‌ها بر افغانستان یک کار غیرقانونی بود و در این مورد تاریخ قضاوت خواهد کرد که دولت افغانستان امروز اطلاعیه می‌دهد که از پرتاب بمب بر خاک پاک افغانستان استقبال می‌کنیم.

وزارت دفاع امریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، که با بزرگترین بمب غیراتمی خود مواضع داعش در شهرستان اچین ولایت ننگرهار را هدف قرار داده است.

جمهور نوشت: این بمب بیش از 10 هزار کیلوگرم وزن دارد و بزرگترین بمب غیراتمی ارتش امریکا است و این نخستین بار است که نیروی هوایی امریکا از این بمب در جنگ استفاده می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала