دیدار اشرف غنی با مشاور امنیتی ترامپ

© REUTERS / Kevin Lamarqueدیدار اشرف غنی با مشاور امنیتی ترامپ
دیدار اشرف غنی با مشاور امنیتی ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس این خبرنامه، در این دیدار، دو طرف روی مسایل مهمی از جمله گسترش روابط افغانستان و امریکا ، امنیت، مبارزه با تروریزم، مسایل منطقوی، اقتصاد، توسعه و انکشاف گفت‌وگو کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ارگ ریاست جمهوری افغانستان به روز (یکشنبه ۲۷حمل) در یک خبرنامه‌یی اعلام کرد که جنرال ایچ آر مک‌ماستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا با اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان روی مسایل مختلف ملی و بین المللی بحث و تبادل نظر کرده است.

براساس این خبرنامه، در این دیدار، دو طرف روی مسایل مهمی از جمله گسترش روابط افغانستان و امریکا ، امنیت، مبارزه با تروریزم، مسایل منطقوی، اقتصاد، توسعه و انکشاف گفت‌وگو کرده اند.

در خبرنامه آمده است که آقای غنی با اشاره به مسئله هراس افگنی گفته است که این پدیده تهدید جدی در برابر امنیت و ثبات منطقه و جهان است و اگر برای دفع آن تلاش به موقع صورت نگیرد، هراس افگنی بر زندگی پنج نسل آینده تاثیر منفی خواهد گذاشت.

غنی همچنان هراس‌افگنی، مواد مخدر و فساد اداری را تهدید جدی در برابر امنیت، ثبات و پیشرفت افغانستان عنوان نموده و گفته است که هراس افگنی و مواد مخدر چالش جهانی است  و نیاز است کشورهای منطقه و جهان به طور مشترک و با یک دیدگاه واضح بدون تفکیک دهشت افگن خوب و بد با چنین مسایل مبارزه نمایند.

در این دیدار رئیس‌جمهور تاکید کرده است که حکومت افغانستان در راستای مبارزه با فساد اداری، ارادۀ قوی دارد و در این راستا عملاً تلاش‌های خویش را آغاز کرده‌است.

غنی گفته است که فساد اداری بر زندگی مردم تاثیر منفی گذاشته است و حکومت افغانستان برای مبارزه با این معضل، تلاش‌های خویش را خواهد ساخت.

در این ملاقات مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا با تایید سخنان رییس‌جمهورغنی، گفته است که دهشت افگنی و مواد مخدر برای منطقه و جهان تهدید و خطر مشترک است و برای از میان برداشتن این تهدیدات و خطرات، باید تمام کشورها به طورمشترک و جدی مبارزه نمایند.

مک مستر، آوردن اصلاحات را در ادارات افغانستان مهم خوانده و در این باره چنین گفته است:" امیداور هستیم حکومت افغانستان افرادی را در ادارات مختلف به وظایف بگمارد که برای آوردن اصلاحات متعهد باشند."
 
مک مستر افزود که در نتیجۀ تلاش‌ها و مبارزۀ مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و نیروهای بین‌المللی، دیگر مکانی امنی برای دهشت افگنان در افغانستان وجود نخواهد داشت و افغانستان با کاهش نیازمندی‌هایش، حمایت‌های بین‌المللی را حفظ نماید.

درهمین حال روز دوشنبه (۲۸حمل) در نشست شورای وزیران داکترعبدالله عبدالله، رییس اجرائیه گفت که دهشت افگنی و مافیای مواد مخدر با یکدیگر پیوند دارند و همدیگر را تمویل می‌کنند، پس برای دفع این پدیده‌های خطرناک، به همکاری و مبارزۀ مشترک شرکای بین‌المللی به‌خصوص ایالات متحده امریکا نیاز است.

عبدالله گفته است:" مردم ما قربانی زیادی در راستای مبارزه با دهشت افگنی داده است و امریکا به ادامه همکاری هایش با  افغانستان متعهد است."

وی اضافه کرد:" ما در مورد اصلاحات برای شان معلومات دادیم و در بارۀ برنامه های ما در راستای مبارزه با فساد به مک ماستر ارایه کردیم و وی  همچنان بر مبارزۀ در برابر فساد تاکید کرد."

وی همچنان گفته است که امریکا در حال بررسی وضعیت در  افغانستان است و قرار است مک ماستر از اوضاع افغانستان به کاخ سفید گزارش دهد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала