داعش در مقابل ارتش و غیر نظامیان از قیر داغ استفاده میکند

© AP Photo / Anja Niedringhausداعش در مقابل ارتش و غیر نظامیان از قیر داغ استفاده میکند
داعش در مقابل ارتش و غیر نظامیان از قیر داغ استفاده میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده "داوطلبان نینوا"محمود ال سورجی به آژانس سپوتنیک گفت،که تروریستان داعش راه های جدید جنگ رادر مناطق غربی شهر موصل به راه انداختند.

آل سورجی گفت:«در بسیاری بام های شهرشورشیان  تک تیر انداز را  با یک زن اسیر به عنوان سپر از حمله هوایی قرار داده اند که در گذشته چنین نبود».همچنین تروریستان از موتر ها پر از مواد منفجره استفاده میکنند.در این اواخر در انبار سلاح های شبه نظامیان بمب ها با تانکر های مواد نفتی(قیر)شبه به قیر مایع اضافه شده است،که آن  قدرت خسارات بمب را افزایش میدهد،چونکه در مسافه دور پراکنده میشود و در بدن چسپیده باعث سوختگی های شدید میشود.مهندس موفق از منطقه آل قیاری شهر موصل به سپوتنیک گفت:

«"قیر " را ازاسفالتین موجود در نفت  خام بدست می آورند. درنفت کرکوک 1,38 در صد اسفالتین وجود دارد،اما  نفت ال قیاری 54% اسفالتین دارد. اسفالتین برای ساخت مواد منفجره استفاده نمی شود،اما قادر به حفظ درجه حرارت بالا در مدت طولانی است. این مواد چسپناک به شدت به بدن میچسپد وحذف آن بسیار دشوار است.»

یادآور میشویم، غیر نظامیانی که تلاش میکنند قلمرو تحت کنترول داعش را ترک کنند، از جانب تروریستان کشته میشوند. شبه نظامیان داعش از مردم محلی  به عنوان سپر انسانی برای ممانعت از پیش رفت ارتش در مناطق اشغال شده موصل استفاده میکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала