بانوی نخست افغانستان: ازدواج باید به توافق جانبین صورت گیرد

© Photoغنی رولا
غنی رولا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانوی اول افغانستان از خانواده های خواست که دختران وپسران نوجوان وزیر سن را به زور مجبور به ازدواج نکنند وهر ازدواجی باید به توافق جانبین صورت گیرد.

به گفته او، دخترانی که به سن قانونی نرسیده اند در صورتی که به اجبار تن به ازدواج دهند، توان بارداری را ندارند.
وزارت خانه های اطلاعات وفرهنگ وامور زنان، روز سه شنبه نشستی را زیر نام "پلان عملیاتی برای محو ازدواج های کودکان وازدواج های زیر سن" در مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت راه اندازی کردند.
بی بی گل غنی، بانوی اول کشور درسخنرانی اش در این نشست، با ابراز امتنان از تلاش حکومت وحدت ملی برای حل مشکل ازدواج های اجباری وزیرسن، از اینگونه ازدواج ها به عنوان پدیده غم انگیز برای نسل جوان یاد کرد.

بانوی اول، از خانواده ها خواست که دختران وپسران نوجوان وزیر سن را به زور مجبور به ازدواج نکنند وهر ازدواجی باید به توافق جانبین صورت گیرد. به گفته او، دخترانی که به سن قانونی نرسیده اند در صورتی که به اجبار تن به ازدواج دهند، توان بارداری را ندارند.

حبیبه وهاج، مشاور امور زنان وجوانان معاونیت اول ریاست جمهوری نیز که پیام معاون اول ریاست جمهوری را می خواند گفت: در حکومت وحدت ملی اراده قوی در راستای بهبود وضعیت کودکان وجود دارد.

نخستین پلان ملی عملیاتی برای محو ازدواج های کودکان زیرسن در افغانستان، از سوی صندوق جمعیت ملل متحد با پشتیبانی دیگر ادارات همکار ملل متحد وسفارت کانادا در افغانستان با همکاری وزارتخانه ها اطلاعات وفرهنگ وامور زنان تدوین شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала