امریکا امکان رهگیری راکت های کوریای شمالی را بررسی می کند

© AP Photo / KCNAامریکا امکان رهگیری راکت های کوریای شمالی را بررسی می کند
امریکا امکان رهگیری راکت های کوریای شمالی را بررسی می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان آمریکایی امکان ضربه زدن به راکت های کوریای شمالی در زمان آزمایش را بررسی می کنند تا قدرت پنتاگون را به معرض نمایش بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین با استناد به دو منبع این خبر را منتشر کرد.
این روزنامه نوشت که در زمینه تنش های ایجاد شده در ارتباط با آزمایشات راکتی کوریای شمالی، پنتاگون در جستجوی راهیست که در موضوع خلع سلاح هسته ای بر این کشور فشار بیاورد. جیمس متیس ، وزیر دفاع آمریکا به کنگره در این خصوص اطلاع داد اما نظامیان فعلا تصمیمی در ارتباط با تصاحب راکت های کوریای شمالی نگرفته اند.
ضمنا منبع این روزنامه گفت که نظامیان آمریکایی استفاده از مجموعه ی راکتی ضد هوایی تاد را که در محدوده کره جنوبی قرار داده اند، بررسی نمی کنند. به جای آن نظامیان آمریکایی می توانند از سیستم های هشدار زودهنگام « ایجیس» در کشتی های خود استفاده نمایند.
همچنین خاطر نشان می شود که نظامیان آمریکایی ممکن است جاپان را به استفاده از امکانات دفاع ضد راکتی ترغیب نمایند. یکی از مقامات آمریکایی به این روزنامه گفت که نظامیان امکان ضربه زدن به راکت های کوریای شمالی را تا زمان دیدار رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ با رهبر چین شی جین پینگ در فلوریدا بررسی می کنند.
به عقیده کارشناسان و مقامات سابق ، تصاحب راکت کوریای شمالی در زمان آزمایش ممکن است باعث افزایش تنش شودو واشنگتن در وضعیتی نیست که آنرا کنترل نماید. آنها خاطر نشان می کنند که چنین وضعیتی ممکن است تخریب بالقوه عواقب برای متحدین آمریکا یعنی کوریای جنوبی و جاپان به همراه داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала