برخی از مقامات امریکایی خواستار وضع تحریم‌ها علیه پاکستان شدند

© AFP 2023 / MARK RALSTONبرخی از مقامات امریکایی خواستار وضع تحریم‌ها علیه پاکستان شدند
برخی از مقامات امریکایی خواستار وضع تحریم‌ها علیه پاکستان شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از مقام‌های امریکایی گفته اند که کاهش کمک‌های نظامی، وضع تحریم‌ها بر پاکستان، و چاره اندیشی پناه‌گاهای امن هراس‌افگنان در آن کشور، باید در راهبرد تازه امریکا گنجانده شود تا خشونت‌ها در افغانستان و منطقه ادامه نیابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، شماری از دیپلومات‌ها و مقام‌های پیشین نظامی امریکا که انجام ماموریت‌های سیاسی و نظامی را در افغانستان در کارنامه دارند، با نشر مقاله مشترک، در روزنامه نیویارک تایمز، از دونالد ترامپ خواسته اند تا در راهبردش، کاهش کمک‌های نظامی و حتا وضع تحریم‌ها بر پاکستان را در نظربگیرد.

در بخشی از این مقاله آماده است: "رسیدگی به پناه‌گاهای امن هراس‌افگنان در پاکستان، دشوارترین مساله است که در راهبرد جدید امریکا در مورد افغانستان باید در نظر گرفته شود. وضع تحریم‌ها بر پاکستان و کاهش کمک‌های نظامی بر این کشور می‌تواند شامل این اقدامات تازه در برابر پاکستان باشد."

رونالد نیومن، سفیر پیشین امریکا در کابل، جنرال دیوید پتریوس، فرمانده پیشین امریکایی در افغانستان، و ارل انتونی وین، معاون پیشین سفیر امریکا در کابل در این مقاله از دونالد ترامپ خواستار توجه جدی به چهار بخش امنیتی، سیاسی، انکشافی و آشتی ملی در افغانستان شده اند.

این مقام‌ها نوشته اند: "نیروهای امنیتی افغانستان با متحمل شدن تلفات، شهرهای پر جمعیت را حفظ کرده‌اند، اما در دوسال گذشته، طالبان موفق به تصرف مناطق بیشتری در این کشور شده‌اند. بنابر این، لازم است تا نیروهای امنیتی افغان از هر لحاظ تقویت گردند."

در بخش سیاسی این مقاله آمده است که اشرف غنی در راستای مبارزه با فساد اداری، بهتر عمل می‌کند. اما مشکلات عمده در کابل، ادامه اختلاف‌ها میان رییس جمهور غنی و رییس اجرایی عنوان شده و این نظامیان امریکایی راه حل آنرا در میانجیگری و مشوره واشنگتن بخاطر اصلاحات روند سیاسی افغانستان عنوان کرده اند.

رایان کراکر، سفیر پیشین امریکا در کابل، فشارها بر طالبان و همکاری درازمدت با افغانستان را برای واشنگتن ضروری خوانده نوشته است: "باید به گونه فشرده برای آوردن امنیت و ثبات در افغانستان با حکومت این کشور کار صورت گیرد".

با این همه، این مقام‌های پیشین امریکایی می‌گویند در روند گفتگوهای صلح در افغانستان، نباید نقش کشورهای منطقه از جمله، روسیه، چین و ایران نادیده گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала