مردم: افزایش نیروهای امریکایی به ضرر افغانستان است

© Flickr / DVIDSHUBU.S. Air Force Lt. Col. Andy Veres, left, Provincial Reconstruction Team Zabul commander, re-enlists Master Sgt. James Sandifer, Forward Operating Base Smart mayor, on top of Alexander's castle in Qalat City, Afghanistan, July 7
U.S. Air Force Lt. Col. Andy Veres, left, Provincial Reconstruction Team Zabul commander, re-enlists Master Sgt. James Sandifer, Forward Operating Base Smart mayor, on top of Alexander's castle in Qalat City, Afghanistan, July 7 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در این اواخر صمیم بر آن است که ایالات متحده امریکا به رقم عساکر خود در افغانستان افزایش دهد اما شماری از اگان امور و مردم افغان این تصمیم را به ضرر افغانستان تلقی کرده می و گویند که ازدیاد نیروهای خارجی به ویژه نیروهای امریکایی هیچ سود برای آوردن صلح و تامین امنیت نمی تواند داشته باشد.

اگاهان مدعی اند اگر در موجودیت نیروهای امریکایی امنیت تامین می شد ما در چند سال گذشته شاهد آن می بودیم ولی متاسفانه هیچ تغییر در بهبود وضعیت امنیتی تاهنوز به وجود نامده است.

نصرت الله خوگیانی اگاه امور می گوید بودیجه که به خاطر اعزام و مصرف روزمره نیروهای امریکایی در افغانستان به مصرف می رسد اگر صرف تجهیز و اموزش نیروهای افغان گردد برای بهبود وضعیت امنیتی به مراتب بهتر خواهد بود به نسبت به افزایش نیروهای امریکایی.

خوگیانی در صحبت با سپوتنیک گفت:"ما با عملکرد نیروهای امریکایی در افغانستان مطلق مخالف هستیم، در نیمه های شب خانه های مردم را تلاشی می کنند و هرچه که دل شان خواست انجام می دهند،با افزایش نیروهای خارجی(امریکا)دامنه جنگ و ناامنی وسعت پیدا می کند."

در همین حال گل محمد یکی دیگر از اگاهان امور افغان نگران افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان بوده می گوید با آنکه در گذشته رقم عساکر امریکایی در افغانستان بیشتر بود اما متاسفانه در وضعیت امنیتی هیچ تغییر مثبت رونما نگردید. موصوف در یک گفتگوی اختصاصی به سپوتنیک گفت که در موجودیت نیروهای امریکایی جز ادامه ناامنی دیگر هیچ سود ندارد.

گل محمد تاکید کرد که افغان ها مردم عقیدتی هستند و هرگز خواستار افزایش عساکر امریکایی در افغانستان نیستند. موصوف گفت:"پلان افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان منطقی نیست،تطبیق همچو پلان سبب افزایش ناامنی در افغانستان خواهد شد."

از حانب دیگر شماری از مردم عام افغان در مخالفت به فرستادن سربازان امریکایی به افغانستان می گویند که مردم افغانستان به ویژه مردم دهات نشین از عساکر امریکایی خاطرات خیلی تلخ دارند و این مردم هرگز با ایشان همکاری نخواهند کرد. آنان تاکید می کنند:"ما با نیروهای افغان به هرنوع همکاری آماده هستیم ولی هیچگاهی با نیروهای امریکایی جور نخواهیم آمد."

این مخالفت ها در حالی صورت می گیرد که امریکا با پرتاب مادر بم ها در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار یکبار دیکر به واکنش سخت مردم افغان نیرو بخشید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала